Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(272)
Legimi
(15)
Forma i typ
Książki
(249)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(45)
E-booki
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Dostępność
nieokreślona
(146)
dostępne
(110)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(257)
Czytelnia
(11)
Autor
Prawo
(28)
Ustawa
(9)
Kodeks
(7)
Bończak-Kucharczyk Ewa
(6)
Ambrożuk Dorota
(4)
Dydenko Jerzy
(4)
Wesołowski Krzysztof
(4)
Dauter Bogusław
(3)
Dydenko Jerzy Wprow
(3)
Dąbrowski Daniel
(3)
Kmieciak Zbigniew
(3)
Konert Anna
(3)
Kotowski Wojciech
(3)
Kunert-Diallo Agnieszka
(3)
Mazuryk Marcin
(3)
Niedźwiedzka Małgorzata
(3)
Nieruchomości
(3)
RODO
(3)
Szacowanie
(3)
Traktat
(3)
Wierczyński Grzegorz
(3)
Wierzbowski Marek
(3)
Wróbel Andrzej
(3)
Zarządzanie
(3)
Zimmermann Jan
(3)
Babiarz Stefan
(2)
Baran Krzysztof W
(2)
Baran Krzysztof Wojciech
(2)
Burtowy Michał
(2)
Dadańska Katarzyna Anna
(2)
Dolnicki Bogdan
(2)
Drobny Wojciech
(2)
Dudzik Sławomir
(2)
Dzierżewicz Zbigniew
(2)
Gawroński Maciej
(2)
Gospodarka
(2)
Kidyba Andrzej
(2)
Kosikowski Cezary
(2)
Kowalski Radosław
(2)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Kruś Maciej
(2)
Kulczycka Luiza
(2)
Kwiatek Błażej
(2)
Leoński Zbigniew
(2)
Nowicki Józef Edmund
(2)
Nowoczesne
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Ofiarski Zbigniew
(2)
Podstawy
(2)
Rachunkowość
(2)
Rogalski Maciej
(2)
Rostkowski Tomasz
(2)
Ruśkowski Eugeniusz
(2)
Rycak Magdalena Barbara
(2)
Skibińska Małgorzata
(2)
Skorowidz
(2)
Skrzydło Wiesław
(2)
Smarż Joanna
(2)
Stec Mirosław
(2)
Stefański Ryszard A
(2)
Strachowska Renata
(2)
Suknarowska-Drzewiecka Ewa
(2)
System
(2)
Szewczyk Helena
(2)
Szewczyk Marek
(2)
Szmulik Bogumił
(2)
Tabernacka Magdalena
(2)
Wach Karol
(2)
Wajda Paweł
(2)
Wancke Piotr
(2)
Wartościowanie
(2)
Ziemianin Bronisław
(2)
Zuzankiewicz Piotr
(2)
Śleszyńska Eugenia
(2)
Adamczyk Marcin (prawnik)
(1)
Adamiak Barbara
(1)
Adamowicz Magdalena (1977- )
(1)
Akty
(1)
Antoniak Patrycja
(1)
Antonowicz Lech
(1)
Armstrong Gary
(1)
Armstrong Michael
(1)
Balwicka-Szczyrba Małgorzata
(1)
Bandarzewski Kazimierz
(1)
Barcz Jan
(1)
Barej Grzegorz
(1)
Barta Janusz
(1)
Bartosiewicz Adam
(1)
Bereszko Wojciech et al
(1)
Bernatowicz Łukasz
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka
(1)
Biernat Stanisław
(1)
Bodio Joanna
(1)
Bolek Tomasz
(1)
Bończak-Kucharczyk Ewa (Wspólna)
(1)
Bucoń Paweł
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Buliński Kamil
(1)
Bąkowski Tomasz
(1)
Charakterystyka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(203)
2000 - 2009
(60)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(287)
Język
polski
(287)
Odbiorca
Urzędnicy
(4)
Adwokaci
(3)
Prawnicy
(3)
Radcy prawni
(3)
Sędziowie
(3)
Prokuratorzy
(2)
Agenci celni
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Logistycy
(1)
Menedżerowie
(1)
Policjanci
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
przepis prawny
(207)
ustawa
(101)
komentarz
(82)
Polska
(50)
nieruchomość
(49)
zarządzanie
(37)
samorząd terytorialny
(34)
akt prawny
(31)
praca
(30)
własność
(30)
Unia Europejska
(29)
odpowiedzialność
(29)
informacja
(23)
podatek
(23)
administracja publiczna
(22)
bezpieczeństwo informacji
(21)
gospodarka nieruchomościami
(21)
planowanie przestrzenne
(21)
rozporządzenie
(21)
zagospodarowanie przestrzenne
(21)
transport drogowy
(19)
kara pieniężna
(18)
koszt
(18)
odpowiedzialność prawna
(18)
prawo budowlane
(18)
inwestycja
(17)
odszkodowanie
(16)
roszczenie
(16)
hipoteka
(15)
personel
(15)
transport
(15)
kontrola
(14)
księga wieczysta
(14)
opłata
(14)
postępowanie administracyjne
(14)
postępowanie sądowe
(14)
prawo administracyjne
(14)
prawo karne
(14)
roboty budowlane
(14)
budownictwo
(13)
finanse
(13)
finansowanie
(13)
umowa
(13)
użytkowanie wieczyste
(13)
finanse publiczne
(12)
kierowca
(12)
odpowiedzialność odszkodowawcza
(12)
planowanie
(12)
prawo międzynarodowe
(12)
prawo pracy
(12)
przewozy ładunków
(12)
przewoźnik
(12)
skarga
(12)
Kodeks cywilny
(11)
grunt
(11)
historia
(11)
konkurencja
(11)
prawo
(11)
prawo cywilne
(11)
prawo rzeczowe
(11)
przedsiębiorstwo
(11)
przewozy pasażerów
(11)
rachunkowość
(11)
wycena
(11)
Skarb Państwa
(10)
bezpieczeństwo ruchu drogowego
(10)
czas pracy
(10)
nadzór
(10)
ochrona prawna
(10)
orzecznictwo sądowe
(10)
postępowanie egzekucyjne
(10)
ruch drogowy
(10)
sprawozdanie finansowe
(10)
ubezpieczenie społeczne
(10)
wynagrodzenie
(10)
wywłaszczenie
(10)
budynek
(9)
pojazd drogowy
(9)
prawo europejskie
(9)
rynek nieruchomości
(9)
spadek
(9)
sąd administracyjny
(9)
służba cywilna
(9)
umowa przewozu
(9)
usługa
(9)
zamówienie publiczne
(9)
zatrudnienie
(9)
orzecznictwo
(8)
prawo prywatne
(8)
przetwarzanie danych
(8)
ryzyko
(8)
umowa o pracę
(8)
administracja
(7)
budżet państwa
(7)
działalność gospodarcza
(7)
ewidencja
(7)
miasto
(7)
obiekt budowlany
(7)
obowiązek pracodawcy
(7)
ochrona zdrowia
(7)
Temat: czas
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
287 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podatki i opłaty w obrocie nieruchomościami. Wspólnoty mieszkaniowe. Zarząd nieruchomością w przypadku ogłoszenia upadłości. Umowy najmu, dzierżawy i leasingu. Wywłaszczenie. Zarządzanie nieruchomością zabytkową. Zarządca jako uczestnik rynku nieruchomości. Odpowiedzialność karna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II-52373, II-52385 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II-52407 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zasady i uwarunkowania kształtowania ładu przestrzennego. Zagospodarowanie przestrzeni na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym. Spójna strategia zabudowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II-55431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II-52510 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
E-book
W koszyku
.. Ksiazka porusza zagadnienia dotyczace aktualnych regulacji prawnych w ochronie zdrowia, zarówno w zakresie organizacji podmiotów opieki zdrowotnej, jak i praw pacjenta czy praw lekarza i jego zobowiazan wobec pacjenta. .. Autorzy przyblizyli zagadnienia komunikacji w ochronie zdrowia, od komunikacji zewnetrznej budowania rozpoznawalnej marki na rynku, rzetelnej, godnej zaufania i kompetentnej organizacji, po komunikacje z partnerami negocjacje, prowadzenie rozmów biznesowych, których celem jest uzyskanie mozliwie jak najlepszego rozwiazania dla defi niowanych problemów. Przedstawili takze bardzo rzadko omawiana problematyke komunikacji intrapersonalnej: budowania samoswiadomosci wlasnych kompetencji, dialogu wewnetrznego koniecznego w rozwoju wlasnym, takze zawodowym, czyli budowania samoswiadomosci sciezki kariery. Poruszone zostaly równiez kwestie komunikacji w kontekscie zachodzacych zmian spoleczno-gospodarczych. .. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla lekarzy prowadzacych samodzielnie podmioty lecznicze, jak i dla kadry zarzadzajacej. Moze stanowic cenna pomoc dla studentów zdrowia publicznego oraz zarzadzania, a takze dla wszystkich innych osób zainteresowanych problematyka komunikacji w systemie ochrony zdrowia w ujeciu prawnym i psychologicznym oraz zarzadzania podmiotami leczniczymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Finanse w oświacie stanowi kompleksowe opracowanie zagadnień związanych z finansową stroną funkcjonowania szkół i placówek oświatowych, ujęte w czytelną formę pytań i odpowiedzi. Publikacja ułatwi Czytelnikom poruszanie się w gąszczu czasem bardzo skomplikowanych przepisów dotyczących prawa fi nansowego w kontekście oświaty.
Omówiono w niej m.in. kwestie:
  • dotacji i subwencji otrzymywanych przez szkoły i placówki oświatowe,
  • stypendiów,
  • opłat ponoszonych przez uczniów uczęszczających do szkół i przedszkoli,
  • klasyfikacji budżetowej zakupów i remontów,
  • stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych.
  • Adresaci:
    Publikacja adresowana jest do osób zarządzających oświatą, dyrektorów szkół, pracowników zajmujących się omawianą tematyką w jednostkach oświatowych oraz do przedstawicieli organów prowadzących szkoły (jednostek samorządu terytorialnego).
    Książki z serii Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach przedstawiają najczęstsze problemy prawne zgłaszane przez użytkowników serwisu Prawo Oświatowe/ABC, prowadzonego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Odpowiedzi udzielane przez specjalistów są bogatym źródłem praktycznej wiedzy prawnej, ułatwiają działanie i podejmowanie decyzji tym, którzy znaleźli się w podobnych sytuacjach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka to kompleksowy poradnik prowadzenia gminnej polityki proinwestycyjnej. Zawiera opis mechanizmów i instrumentów możliwych do zastosowania w polskich warunkach wraz z praktycznymi przykładami. Każde zagadnienie jest syntetycznie podsumowane, dzięki czemu czytelnik łatwo odnajdzie metody najbardziej pasujące do prowadzonej przez jego gminę polityki rozwoju gospodarczego. Szczególnie przydatne mogą być fragmenty opisujące narzędzia promocji proinwestycyjnej, mechanizmy przygotowywania ofert czy założenia polityki poinwestycyjnej (after care policy). Poradnik skierowany jest do pracowników samorządów gminnych i regionalnych, firm i instytucji zajmujących się wspieraniem władz lokalnych w procesie pozyskiwania inwestorów, ekspertów i naukowców zajmujących się programowaniem polityki rozwoju, a także studentów kierunków geografii, ekonomii, gospodarki przestrzennej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg cennych wskazówek i konkretnych rozwiązań dotyczących wykorzystania potencjału szkoły. Omówiono w niej także m.in. takie zagadnienia jak:
  • znaczenie wiedzy oraz jej właściwego wykorzystania w zarządzaniu szkołą,
  • określenie potencjału absorpcyjnego placówki szkolnej,
  • działania ukierunkowane na doskonalenie wykorzystania potencjału wiedzy.
  • Adresaci:
    Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących, pracowników nadzoru pedagogicznego, a także studentów studiów pedagogicznych i ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane problematyką systemu oświaty w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Pierwsze miesiące każdego roku to dla większości podmiotów prowadzących pełną księgowość okres wzmożonych prac związanych z zamykaniem ksiąg rachunkowych minionego roku obrotowego oraz ze sporządzaniem rocznego sprawozdania finansowego. To okres wyjątkowo trudny, ponieważ te coroczne obowiązki muszą być realizowane równocześnie z zapewnieniem obsługi księgowej bieżących miesięcy.
W publikacji "Sporządzanie sprawozdań finansowych - najczęściej popełniane błędy" zostały wskazane najczęstsze błędy, jakie zdarza się popełniać w związku z zamykaniem roku i sporządzaniem rocznych sprawozdań finansowych. Na błędy, które mogą być zarówno wynikiem przeoczeń czy zaniechań wynikających z dużego nakładu pracy w okresie przygotowywania sprawozdań, jak i rezultatem niestosowania lub niewłaściwego stosowania przepisów prawa bilansowego. Oczywiście katalog możliwych błędów czy nieprawidłowości stanowi w zasadzie zbiór nieograniczony, stąd w publikacji zostały wskazane tylko te najpowszechniejsze, wynikające z nieprzestrzegania podstawowych zasad rachunkowości.
Z publikacji dowiesz się przykładowo:
  • jak wykazywać w bilansie leasing finansowy i operacyjny,
  • kiedy należy dokonywać odpisu z tytułu trwałej utraty wartości aktywów,
  • jak wykazać w bilansie nieużywane środki trwałe,
  • co zrobić z saldem ZFŚS,
  • które koszty i przychody należy wykazywać per saldo.
  • Adresaci:
    Adresatami publikacji są przede wszystkim osoby zatrudnione w księgowości i finansach, właściciele oraz pracownicy biur rachunkowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Zagadnienie konsekwencji podatkowych udzielania premii pieniężnych w transakcjach gospodarczych uchodziło od początku obowiązywania ustawy o podatku od towarów i usług za kontrowersyjne. Najczęściej powstaje pytanie, czy premia pieniężna to jedynie swego rodzaju "obniżka ceny", czy jednak wynagrodzenie za usługę (gdzie role się odwracają, bo kupujący towar staje się usługodawcą), a w konsekwencji - jak dokumentować takie zdarzenie gospodarcze (faktura, nota?). O ile pierwsza sytuacja, gdzie rabat udzielany przed ustaleniem ceny czy dokonywaniem transakcji nie budzi zasadniczo wątpliwości, to przyznawana po jakimś czasie premia zbiorcza już budzi kontrowersje.
Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości związane z tym trudnym zagadnieniem zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem "Premie pieniężne a VAT". Publikacja ta zawiera nie tylko wyjaśnienie obowiązujących przepisów, ale także praktyczne przykłady ich wykorzystania i odpowiedzi na pytania pojawiające się w codziennej działalności podmiotów gospodarczych.
Zawartość poradnika uwzględnia interpretację ogólną Ministerstwa Finansów z końca listopada 2012 r., która zupełnie zmieniła dotychczasowe stanowisko aparatu skarbowego w zakresie premii pieniężnych.

Adresaci:
Adresatami publikacji są przede wszystkim osoby zatrudnione w księgowości i finansach, właściciele biur rachunkowych i doradcy podatkowi oraz osoby prowadzące własną działalność gospodarczą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Jak co roku marzec i kwiecień to okres rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych. Każdy z nas musi złożyć właściwą deklarację i może przekazać 1% na OPP, ale może też skorzystać z ulg i rozliczeń.
Jak to zrobić, aby nie popełnić błędów i nie narazić się na konsekwencje ze strony urzędu skarbowego? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie Państwo w publikacji "PIT 2012 - ulgi i odliczenia". Rozwieje ona Państwa wątpliwości podpowiadając:
  • jakie ulgi można odliczyć od dochodu i podatku,
  • kto może skorzystać z ulgi z tytułu wychowywania dzieci,
  • czy można odliczyć korzystanie z Internetu mobilnego,
  • jakie wydatki można odliczyć w ramach ulgi rehabilitacyjnej,
  • komu można przekazać darowiznę, aby móc ją odliczyć od dochodu,
  • jakie dokumenty są konieczne, aby skorzystać z ulg w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2012.
  • Adresaci:
    Adresatami publikacji są osoby fizyczne dokonujące samodzielnego rozliczenia podatku za 2012 r., pracownicy biur rachunkowych oraz doradcy podatkowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Coraz większa ilość pracodawców obok wypłaty wynagrodzenia z tytułu umów o pracę stosuje inne sposoby wynagradzania swoich pracowników. Część z tych form wynagradzania podlega opodatkowaniu zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, część natomiast jest z podatku zwolniona - i tym chętniej używana jest jako narzędzie dodatkowej motywacji, tym bardziej, że dla pracodawcy stanowi koszt uzyskania przychodu.
Niestety w ostatnim czasie urzędy skarbowe i sądy coraz częściej wykazują profiskalne stanowisko i wymagają opodatkowania świadczeń, do których jeszcze niedawno było stosowane zwolnienie.
Jeśli chcesz zmotywować pracowników poprzez dodatkowe świadczenia, ale boisz się sporów z aparatem skarbowym zapoznaj się z publikacją "Świadczenia na rzecz pracowników", z której dowiesz się:
  • jakie obowiązki ciążą na pracodawcy w związku z wypłatą dodatkowych świadczeń,
  • jakie świadczenia może zaoferować pracownikom pracodawca
  • jakie są ostatnie stanowiska urzędów skarbowych i sądów w zakresie nieodpłatnych świadczeń,
  • czy wszyscy pracownicy zaproszeni na imprezę integracyjną muszą zapłacić podatek,
  • czy wartość abonamentu medycznego trzeba wykazać w PIT-11,
  • jak udokumentować wydatki na dokształcanie pracownika.
  • Adresaci:
    Adresatami publikacji są przede wszystkim osoby zatrudnione w księgowości i finansach, właściciele biur rachunkowych i doradcy podatkowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W książce przedstawiono zasady kontraktowania świadczeń opieki zdrowotnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia na podstawie przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. W publikacji, poza szczegółowym omówieniem zasad kontraktowania na wszystkich etapach oraz realizacji umów, zawarto wskazówki dotyczące interpretacji obowiązujących przepisów oraz analizę orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego, a także omówiono nowe proponowane rozwiązania legislacyjne. Książka uwzględnia nowelizację ustawy z 22 lipca 2014 r. (tzw. pakiet kolejkowy), która w zakresie kontraktowania świadczeń opieki zdrowotnej wejdzie w życie częściowo od 1 stycznia 2015 r. i częściowo od 1 stycznia 2016 r.
Publikacja umożliwi czytelnikom doskonałe przygotowanie się do procesu kontraktowania. Dzięki niej dowiedzą się m.in.:
  • na czym polegają kontrowersje związane z pobieraniem opłat za świadczenia czy realizacją świadczeń ponadlimitowych,
  • jak nowelizacja ustawy o świadczeniach, tzw. pakiet kolejkowy, wpłynie na obecne rozwiązania dotyczące katalogu i ustalania kryteriów oceny ofert, wydawania ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej oraz okresu obowiązywania umów wieloletnich,
  • jakie istotne zagadnienia były przedmiotem orzecznictwa NSA w zakresie kontraktowania świadczeń.

  • Adresaci:
    Opracowanie przeznaczone jest dla właścicieli, kierowników i pracowników podmiotów leczniczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Rozwiązanie, wypowiedzenie umowy o pracę to dopiero początek drogi, którą pracodawca i pracownik muszą przejść w celu ostatecznego, zgodnego z prawem zakończenia współpracy. W praktyce tego rodzaju zdarzeniom często towarzyszą negatywne emocje, które mogą spowodować, że strony popełnią błędy, których konsekwencje będą ponosiły jeszcze przez długi czas.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakresie, a także ich rolę jako dostawców i odbiorców informacji zarządczej. Na konkretnych przykładach przedstawiono działania, jakie mogą zostać podjęte w oddziale szpitalnym i na bloku operacyjnym w zakresie zarządzania kosztami oraz pokazano best practices dotyczące włączania pielęgniarek oddziałowych w proces zarządzania i płynące stąd korzyści. Doświadczenia polskie, zebrane w ramach empirycznych badań ankietowych i studiów przypadku, zostały przedstawione na tle doświadczeń zagranicznych.
Adresaci:
Publikacja stanowi niezwykle użyteczne narzędzie dla kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla w jednostkach ochrony zdrowia, w tym w szczególności dla pielęgniarek oddziałowych i dyrektorów podmiotów leczniczych. Zainteresuje też pracowników naukowych specjalizujących się w zakresie zarządzania w opiece zdrowotnej i w zakresie ekonomiki zdrowia, a także studentów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Coraz więcej pracowników poświęca czas po pracy na... pracę. W dzisiejszych czasach nadgodziny stały się normą, a pęd pracy coraz częściej staje się powodem frustracji pracowników. Czy rozwój zawodowy i efektywność pracownika może iść w parze z zachowaniem szczęśliwego życia prywatnego?
Prezentowany e-book w sposób praktyczny wskazuje rozwiązania, które pracodawca może wdrożyć, aby zadbać o równowagę między pracą a życiem osobistym. Przykłady płynące z firm (m.in. opisana w publikacji firma Oriflame), które wdrożyły programy work-life balance pokazują, jak wiele wspólnego ma szczęśliwy pracownik z pozycją firmy na rynku.
Adresaci:
Publikacja adresowana jest do specjalistów, menedżerów personalnych oraz właścicieli firm, którzy rozważają wprowadzenie programów i rozwiązań z zakresu work-life balance.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W ciągu ostatnich lat powszechnie stosowanym zjawiskiem jest upowszechnianie się innych niż pracownicze form zatrudnienia. Obok umowy o pracę, na podstawie, która regulowana jest przez przepisy k.p., upowszechniły się cywilnoprawne formy zatrudnienia, podlegające cywilnoprawnemu reżimowi prawnemu. Szczególnie często korzysta się z umowy zlecenia i umowy o dzieło. Jednak stosowanie umów cywilnoprawnych w stosunkach pracy budzi wiele kontrowersji.
Jak poprawnie stosować różne formy zatrudnienia pracowników i nie narazić się na błędy? Odpowiedź znajdziecie Państwo w poniższej publikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Pracodawcy uważają, że zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (ZFŚŚ) to dodatkowe zbędne obowiązki. Tymczasem świadczenia z ZFŚS mogą podnosić atrakcyjność zatrudnienia w danym zakładzie pracy i w ciekawy oraz stosunkowo tani sposób uzupełniać wynagrodzenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Z dniem 1 stycznia 2013 r. weszły w życie istotne zmiany w rozliczaniach podatku dochodowego dla osób prawnych oraz fizycznych, prowadzących działalność gospodarczą, w przypadku gdy nie dokonają one zapłaty swoich zobowiązań, przekraczając określone w ustawie terminy. Pomimo szczytnych celów, wprowadzone zmiany, skomplikowały znacznie kwestię rozliczeń podatkowych, nie pozostając bez wpływu na konieczność wypracowania określonych rozwiązań w sferze rachunkowości przez firmy funkcjonujące na rynku.
Rozliczenia podatkowe skomplikowały się bardzo, zwłaszcza dla podmiotów, które posiadają dużo faktur kosztowych i nie regulują na bieżąco swoich zobowiązań, albo posiadają wynegocjowane dłuższe terminy płatności niż 90 dni.
Poradnik "Korekta kosztów przez dłużnika - nowe obowiązki od 1 stycznia 2013 r." wyjaśnia:

  • kiedy należy dokonywać korekty kosztów z tytułu niezapłaconych faktur,
  • czy trzeba dokonywać korekty odpisów amortyzacyjnych,
  • jak korygować koszty w przypadku kompensaty zobowiązań,
  • kiedy należy korygować koszty w przypadku płatności ratalnych,
  • jak poradzić sobie z korektą kosztów, jeżeli nasz system księgowy nie jest dostosowany do wprowadzonych zmian,
  • jak prowadzić ewidencję nieopłaconych zobowiązań zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.
Adresaci:
Adresatami publikacji są przede wszystkim osoby zatrudnione w księgowości i finansach, właściciele biur rachunkowych i doradcy podatkowi oraz osoby prowadzące własną działalność gospodarczą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej