Buchanan Ron
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Artykuły
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1698)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(783)
Buchanan Ron
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(586)
Transport
(518)
Cartland Barbara
(496)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William
(463)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(393)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(363)
Poe Edgar Allan
(346)
May Karl
(345)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Донцова Дарья
(270)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Austen Jane
(233)
Conrad Joseph
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Balzac Honoré de
(217)
Kraszewski Józef Ignacy
(216)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Voltz William
(211)
Wells H. G
(211)
Kipling Rudyard
(210)
Goethe Johann Wolfgang von
(207)
Howard Robert E
(205)
Samochody
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Andersen Hans Christian
(187)
Mickiewicz Adam
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kneifel Hans
(183)
Liwiński Jerzy
(181)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(177)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Александрова Наталья
(168)
Woolf Virginia
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
King Stephen
(162)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Haensel Hubert
(159)
Колычев Владимир
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Головачёв Василий
(157)
Słowacki Juliusz
(156)
LLC BroadStreet Publishing Group
(154)
Collins Wilkie
(151)
Leblanc Maurice
(146)
Raczyński Jan
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Scott Walter
(144)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Dyr Tadeusz
(140)
Nietz Franciszek
(140)
Orwell George
(140)
Suchanek Andreas
(139)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Kraj wydania
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(1)
Temat
Kostaryka
(1)
elektryfikacja kolei
(1)
infrastruktura kolejowa
(1)
integracja transportu
(1)
inwestycja
(1)
koszt
(1)
linia kolejowa
(1)
polityka inwestycyjna
(1)
polityka kolejowa
(1)
prognoza
(1)
przewozy pasażerów
(1)
przewozy ładunków
(1)
sieć kolejowa
(1)
sieć transportowa
(1)
transport kolejowy
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Will Costa Rica's grand electric railway plans get over the line? / Ron Buchanan. // International Railway Journal. - 2021, 61, nr 8, s. 42-44. - fot.2.
Dokument nadrzędny: International Railway Journal.
Kostaryka kontynuuje realizację projektów mających na celu ożywienie i rozbudowę sieci kolei towarowych. Jednak plany budowy nowej zelektryfikowanej kolei pasażerskiej o długości 84 km na centralnym płaskowyżu kraju znalazły się na rozdrożu. Kostaryka jest od niedawna członkiem OECD, co jest niezwykłym osiągnięciem dla pięciomilionowego narodu ze szczególnie niestabilnej części świata. Kluczowy program infrastrukturalny i obietnica kampanijna prezydenta Carlosa Alvarado, który został wybrany w 2018 r. - zelektryfikowana linia kolejowa o wartości 1,55 mld USD - stała się narodową kością niezgody. Koszt budowy jest bardzo wysoki dla małego kraju, w którym pandemia zniszczyła podstawowy dla gospodarki przemysł turystyczny. Nowa 84-kilometrowa dwutorowa kolej elektryczna miałaby kursować w Dolinie Centralnej pomiędzy Paraíso de Cartago, San José, Heredia i Alejuela rozładowując m.in. niezmiernie intensywny ruch samochodowy w obszarze metropolitalnym stolicy kraju. Projekt podzielony jest na pięć linii. Sieć będzie się składać z odcinków podwyższonych, naziemnych i podziemnych oraz 46 stacji, z których 10 to węzły multimodalne. Państwowe koleje Incofer szacują tabor na 78 pięciowagonowych pociągów, które będą mogły kursować w układzie wielokrotnym, a każdy z nich pomieści 400-600 pasażerów. Pociągi o długości 70 m mają osiągać średnią prędkość maksymalną 25 km/h na obszarach miejskich, 50 km/h na obszarach podmiejskich i 70 km/h na obszarach międzymiastowych. Zgodnie z planami pociągi te będą kursować przez 18 godzin dziennie, a w godzinach szczytu w pięciominutowych odstępach, przewożąc szacunkowo 200 tys. pasażerów dziennie (50 mln rocznie). Jednak wśród opozycji politycznej narasta sprzeciw wobec projektu, która twierdzi, że tak kosztowna inwestycja nie może być priorytetem w czasach kryzysu. Tymczasem władze wskazują na jej pozytywne strony: dawniejsze analizy projektu przewidywały korzyści netto nawet w wysokości ponad 3 mld USD, począwszy od oszczędności czasu podróży, poprzez zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska i hałasu, a skończywszy na wypadkach drogowych. Szacuje się, że kolej pozwoli uniknąć emisji 1,8 mln t CO2 w ciągu pierwszych 30 lat eksploatacji. Nowa kolej jest centralnym punktem koncepcji stworzenia multimodalnej sieci transportowej, która będzie obejmować również autobusy elektryczne, ścieżki piesze i rowerowe. Prezydent Alvarado ma też nadzieję, że projekt stanie się bodźcem dla odbudowy kraju po pandemii - oczekuje się, że inwestycja stworzy 1200 miejsc pracy. Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia międzynarodowych konsultacji technicznych (przy wsparciu Międzyamerykańskiego Banku Rozwoju - IDB).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej