statek ro-ro
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Artykuły
(38)
Książki
(7)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(2)
Grafiki
(1)
Dostępność
nieokreślona
(8)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Urbanyi Ilona
(4)
Stareńczak Piotr B
(3)
Landowski Grzegorz
(2)
Marciniak Radosław
(2)
Plewiński Leszek
(2)
Analiza
(1)
Andruszkiewicz W
(1)
Bascombe A
(1)
Bielański K
(1)
Capik B
(1)
Capik Bogusław
(1)
Durczak Wojciech
(1)
Gasgari-Zajączkowska Maria
(1)
Krzyżanowski M
(1)
Kurs
(1)
Międzynarodowa
(1)
Morek Bronisław
(1)
Nowakowski Leonard
(1)
Nuthall K
(1)
Paszkowski J
(1)
Porozumienie
(1)
Przepisy
(1)
Remisz Anna
(1)
Roi2-22/2/99
(1)
Sibilski Wojciech
(1)
Stareńczyk B. Piotr
(1)
Starosta Andrzej
(1)
Stateczność
(1)
Statki
(1)
Urbanyi-Popiołek Ilona
(1)
World
(1)
Woźniczak Adam
(1)
Wymagania
(1)
Znaki
(1)
Łączyński B
(1)
Łączyński Bogumił
(1)
Żylicz W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Niemcy
(4)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(1)
Język
polski
(34)
nieznany (en)
(6)
nieznany (pl)
(6)
angielski
(2)
Temat
Polska
(19095)
dst
(7910)
transport kolejowy
(7807)
Unia Europejska
(6418)
inwestycja
(5911)
statek ro-ro
(-)
przepis prawny
(5884)
przewozy ładunków
(5014)
historia
(4430)
prognoza
(4365)
przewozy pasażerów
(4294)
finansowanie
(4238)
polityka transportowa
(4201)
rozwój
(3889)
zarządzanie
(3718)
koszt
(3334)
budowa
(3283)
transport miejski
(2970)
modernizacja
(2830)
transport
(2809)
linia kolejowa
(2749)
transport drogowy
(2664)
Europa
(2493)
infrastruktura kolejowa
(2310)
projekt
(2294)
dt
(2274)
ustawa
(2259)
transport lotniczy
(2250)
ochrona środowiska
(2247)
transport publiczny
(2231)
konkurencja
(2119)
tabor kolejowy
(2059)
logistyka
(2011)
port morski
(2001)
polityka państwa
(1918)
Niemcy
(1912)
PKP
(1902)
infrastruktura transportu
(1795)
przewozy międzynarodowe
(1788)
ruch drogowy
(1703)
usługa transportowa
(1684)
przewoźnik
(1629)
rynek transportowy
(1608)
bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1605)
eksploatacja
(1525)
transport samochodowy
(1506)
2000
(1472)
transport morski
(1462)
system transportowy
(1452)
konstrukcja
(1446)
restrukturyzacja
(1435)
współpraca międzynarodowa
(1417)
Warszawa
(1404)
konferencja
(1402)
projektowanie
(1387)
program
(1378)
duże prędkości
(1377)
organizacja
(1377)
drogownictwo
(1375)
badanie
(1369)
strategia
(1345)
sieć kolejowa
(1263)
mapa
(1249)
polityka inwestycyjna
(1219)
świat
(1211)
autostrada
(1210)
polityka kolejowa
(1209)
integracja Europy
(1081)
żegluga morska
(1076)
jakość
(1055)
budownictwo
(1054)
USA
(1047)
2005
(1034)
2001
(1026)
prywatyzacja
(1023)
droga
(1009)
2010
(996)
infrastruktura
(992)
wypadek drogowy
(988)
2002
(957)
infrastruktura drogowa
(955)
dyrektywa
(948)
port lotniczy
(931)
Rosja
(913)
miasto
(904)
produkcja
(902)
2004
(898)
Gdańsk
(897)
1995
(896)
kolej
(896)
transport kombinowany
(880)
kierowca
(864)
ekonomika transportu
(860)
2003
(858)
żegluga śródlądowa
(858)
Gdynia
(850)
planowanie
(838)
dostosowanie
(834)
emisja
(833)
innowacja
(828)
1999
(817)
48 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Regulacje techniczne i operacyjne w transporcie morskim / Leszek Plewiński. // Przegląd Komunikacyjny. - 2008, nr 11, s. 47-55. - rys. 2.
Dokument nadrzędny: Przegląd Komunikacyjny.
Znaczenie transportu na świecie i rola Międzynarodowej Organizacji Morskiej. Próba ogólnego zdefiniowania współczesnych statków morskich, ich typy konstrukcyjne i eksploatacyjne. Analiza regulacji technicznych i operacyjnych na przykładzie konkretnych rozwiązań z zakresu konstrukcji statków pasażerskich, ro-ro, masowców i zbiornikowców oraz dodatkowego wyposażenia jednostek pływających.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dokmentacja techniczna statku. Ochrona przed korozją. Elementy konstrukcyjne i wiązania. Dno statku. Burty, pokłady, grodzie, nadbudowy, dziobnice i tylnice. Wytrzymałość, stateczność i obciążenia konstrukcji. Ruchy statku. Rodzaje statków morskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II-50758/Cz.2 Czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kontrakt morski (część II) Przewóz ładunku morzem / Anna Remisz. // Magazyn Przemysłowy. - 1997, nr 4, s.26-29. - rys.1; fot.1 : 1.
Dokument nadrzędny: Magazyn Przemysłowy.
Organizacja przewozu ładunków drogą morską według przepisów Kodeksu morskiego i w praktyce. Przygotowanie podróży i czynności przeładunkowe. Obowiązki armatora i kapitana statku wg Kodeksu morskiego. Charakterystyka wybranych zagadnień z zakresu transportu morskiego na przykładzie przedsiębiorstwa POL-LEVANT-Linie Żeglugowe sp. z o.o. - doświadczenia z rejsu statkiem ro-ro M/S "Tychy". Konstrukcja i wyposażenie statku ro-ro. Przekroje pionowy i poziome statku klasy KML 3A16 RO-RO.Charakterystyka statku M/S "Tychy".
Artykuł
W koszyku
Militarny kontenerowiec / Wojciech Sibilski. // Gazeta Wyborcza. Logistyka. - 2003, nr 30.09.2003, s.14. - fot.1, rys.1.
Dokument nadrzędny: Gazeta Wyborcza. Logistyka.
Charakterystyka nowoczesnego statku ro-ro B-199, który również może pełnić funkcje kontenerowca. Dane techniczne zaprojektowanej w Polsce jednostki. Statki ro-ro i kontenerowce w Military Seality Command, jednostce logistycznej US Navy. Możliwość wykorzystania B-199 w transporcie wojskowym w ramach NATO.
Artykuł
W koszyku
Canopée - uskrzydlony statek ro-ro do transportu rakiet kosmicznych / Piotr B. Stareńczak. // Polska na Morzu.- 2023, nr 12, s. 36-47, sygn. P.III.7006. - rys. 2 ; fot. 9, tab. 1.
Dokument nadrzędny: Polska na Morzu.
Konstrukcja i parametry techniczne statku ro-ro z pomocniczym napędem żaglowym - Canopée, przeznaczonego do transportu rakiet Ariane na trasie z Francji do Kourou w Gujanie Francuskiej. Charakterystyka układu napędowego statku oraz pomocniczego napędu wiatrowego wykorzystującego żaglopłaty Oceanwings. Wyposażenie statku mające na celu zmniejszenie śladu węglowego. Schemat konstrukcji Canopée.
Artykuł
W koszyku
Przemysł okrętowy w Polsce 2020 - 2023 / Piotr B. Stareńczak. // Polska na Morzu.- 2023, nr 9, s. 22-36, sygn. P.III.7006. - fot. 13, tab. 24.
Mies.
Dokument nadrzędny: Polska na Morzu.
Analiza statystyczna rynku budownictwa okrętowego w Polsce. Dane dotyczące portfela zamówień oraz produkcji i remontów statków w latach 2015 - 2023 w polskich stoczniach. Produkcja jachtów i łodzi w latach 2015 - 2021. Jednostki budowane dla marynarki wojennej w latach 2022 - 2023 (wg stanu na wrzesień 2023 r.).
Artykuł
W koszyku
Żegluga promowa i ro-ro na Bałtyku / B. Piotr Stareńczyk. // Namiary na Morze i Handel. - 2006, R.11/67, nr 2/669, s.11-14. - fot.3 : 1.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Omówienie obecnej sytuacji na rynku przewozów promowych w Europie; konkurencja tanich linii lotniczych; poziom ofert turystycznych na promach wycieczkowych. Efekt abolicji sprzedaży tax-free na promach. Zmiany na rynku promowym w Polsce; wprowadzenie do eksploatacji promu typu combi; promy towarowe; przebudowa typowych promów na jednostki z większą częścią ładunkową. Zamówienie armatorów na promy mogące przewozić pasażerów, ale z przeważającą częścią ładunkową. Opinie obserwatorów i analityków rynku o poziomie usług przewozowych w Europie; rejony z potencjałem rozowjowym w odniesieniu do przewozów pasażerskich. Plany zakupu nowych promów przez polskich armatorów. Plany i koszty przebudowy terminali promowych w Szczecinie i Świnoujściu na lata 2010-2013. Polityka Unii Europejskiej wobec transportu drogowego i lotniczego (ekologiczne podatki paliwowe), promujące transport morski. Europejskie instytucje powołane do ochrony wolnej konkurencji i monopoli. Wzrost znaczenia żeglugi ro-ro na Bałtyku; zwiększenie się ruchu samochodowców i przyrost wielkości feederów. Prognozy dla przewozów samochodów drogą morską. Linie promowe na Bałtyku (tab.).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacja)
Wymagania stawiane statkom pasażerskim uprawiającym żeglugę krajową. Niezatapialność, stateczność i wodoszczelność. Podział grodziowy. Statki typu B, C, D oraz ro-ro.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II-43955/76/P Czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bałtycki rynek ro-ro / Ilona Urbanyi. // Namiary na Morze i Handel. - 2018, 23/59, nr 22, s. 12-14. - rys.2; fot.1 : 1.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Analiza rynku transportu morskiego w systemie ro-ro na Morzu Bałtyckim w latach 2017 - 2018: najwięksi przewoźnicy i armatorzy statków ro-ro; zmiany w potencjale przewozowym wybranych operatorów statków ro-ro (Unity Line, Stena Line, Polferries, TT-Line, Finnlines); połączenia żeglugi promowej i ro-ro.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bałtyckie ro-ro / Ilona Urbanyi. // Namiary na Morze i Handel. - 2021, 26/62, nr 22, s. 9-13. - fot.2 : 3.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Najwięksi armatorzy i stan floty na bałtyckim rynku przewozów ro-ro w 2021 r. Dane dotyczące głównych operatorów ro-ro (liczba statków, linia ładunkowa) w latach 2019 - 2021. Zestawienie największych portów bałtyckich obsługujących ruch towarowy ro-ro w 2020 r.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bałtyckie ro-ro 2019 / Ilona Urbanyi. // Namiary na Morze i Handel. - 2019, 24, nr 22, s. 12-14. - fot.3 : 2.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Stan światowej floty towarowych statków ro-ro w 2019 r. Połączenia żeglugowe i działalność przewozowa armatorów na bałtyckim rynku transportu ro-ro.
Artykuł
W koszyku
Bałtyckie ro-ro 2022 / Ilona Urbanyi. // Namiary na Morze i Handel.- 2022, nr 22, s. 9-12. - tab. 3.
Dwutyg.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Najwięksi armatorzy obsługujący przewozy w systemie ro-ro na Morzu Bałtyckim; dane dotyczące eksploatowanej floty i linii żeglugowych. Statystyki: główni operatorzy segmentu ro-ro w latach 2021 - 2022; statki ropax i roro w budowie wg stanu na 15.10.2022 r.; obroty ładunków ro-ro w polskich portach w latach 2019 - 2021.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Logistyka.
Trendy i uwarunkowania rozwoju przewozów promowych na Morzu Bałtyckim. Charakterystka bałtyckiego rynku promowego: główne czynniki wpływające na popyt i podaż usług żeglugi promowej; tonaż floty w dyspozycji poszczególnych operatorów; statystyka przewozów pasażerskich i towarowych w latach 2013 - 2014.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. III-44577 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nasze Morze.
Druga część artykułu poświęconego polskiej flocie handlowej oraz spółkom powstałym na bazie dawnych Polskich Linii Oceanicznych. Charakterystyka prywatnych spółek: Euroafrica, POL-Levant jak i państwowego przedsiębiorstwa POL-Euro. Dane dotyczące roku powstania spółek, posiadanych jednostkach, ich wieku, tonażu, liniach obsługiwanych przez spółki, planach zakupowych nowych lub używanych jednostek.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacja)
Przegląd furt dziobowych, burtowych i rufowych oraz wrót wewnętrznych na pasażerskich i towarowych statkach ro- ro. Odnowienie klasy statku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. II-43955/95/P Czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Grimaldi News 95.
W transporcie na obszarze Morza Śródziemnego obecnie wykorzystuje się pięć hybrydowych statków typu ro-ro należących do innowacyjnej klasy Grimaldi Green 5th Generation (GG5G): po Eco Valencia, Eco Barcelona, Eco Livorno i Eco Savona do eksploatacji weszła Eco Catania dostarczona 4 czerwca przez stocznię Jinling w Nanjing. Podobnie jak jej siostrzane jednostki, pływająca pod włoską banderą Eco Catania ma długość 238 m, szerokość 34 m, tonaż brutto 67 311 t i prędkość 20,8 węzła. Ładowność na siedmiu pokładach, z których dwa są podnoszone - jest dwukrotnie większa niż w przypadku poprzedniej klasy statków ro-ro wykorzystywanych przez Grupę Grimaldi na krótkich trasach morskich. Nowy statek może przewieźć 7800 m bieżących ładunku, co odpowiada około 500 przyczepom i 180 samochodom. Zgodnie z najnowszym certyfikatem RINA (Registro Italiano Navale), jednostki tej klasy mają wskaźniki efektywności energetycznej siedmiokrotnie lepsze niż w przypadku statków ro-ro poprzedniej generacji. Ze względu na te parametry statki klasy GG5G są najbardziej ekologicznymi statkami ro-ro na świecie w żegludze morskiej bliskiego zasięgu, są także w tej kategorii największe.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej