Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Artykuły
(6)
Autor
Ciszewski B
(1)
Ekiert J
(1)
Fijałek M
(1)
Karbowiak H
(1)
Kałuża Eugeniusz
(1)
Kuchta A
(1)
Solarek T
(1)
Spyrka S
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
instytut naukowo-badawczy
(6)
kolejnictwo
(6)
PKP
(2)
Polska
(2)
model symulacyjny
(2)
układ torowy
(2)
zastosowanie
(2)
CSRS
(1)
Chiny
(1)
Górnośląski Okręg Przemysłowy
(1)
Rumunia
(1)
TVM
(1)
USA
(1)
ZSRR
(1)
analiza
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
badanie
(1)
blok rozkładu jazdy
(1)
budowa
(1)
charakterystyka energetyczna
(1)
efektywność energetyczna
(1)
hamowanie odzyskowe
(1)
informacja tor-pojazd
(1)
kolej
(1)
kolej regionalna
(1)
koszt eksploatacyjny
(1)
lokomotywa elektryczna
(1)
lokomotywa hybrydowa
(1)
lokomotywa manewrowa
(1)
lokomotywa spalinowa
(1)
modelowanie symulacyjne
(1)
nawierzchnia kolejowa
(1)
obliczenia symulacyjne
(1)
obwód torowy bezzłączowy
(1)
ogniwo akumulatorowe
(1)
oprogramowanie
(1)
organizacja
(1)
oszczędność
(1)
pociąg TGV
(1)
rekuperacja energii
(1)
rozkład jazdy
(1)
ruch kolejowy
(1)
schemat
(1)
sieć kolejowa
(1)
silnik trakcyjny
(1)
skład pociągu
(1)
stacja rozrządowa
(1)
system rozrządu
(1)
system telekomunikacyjny
(1)
technologia
(1)
technologia pracy
(1)
tor doświadczalny
(1)
układ elektroenergetyczny
(1)
utrzymanie
(1)
wagon towarowy
(1)
zasilanie
(1)
zużycie paliwa
(1)
6 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Prowadzone w Instytucie Transportu Politechniki Warszawskiej prace badawcze nad modelowaniem symulacyjnym procesu rozrządzania wagonów doprowadziły do powstania oryginalnej metody oceny techniczno-ekonomicznej układów i systemów rozrządowych. Opracowano łańcuch modeli symulacyjnych, który umożliwia odwzorowanie pracy stacji rozrządowej na podstawowym ciągu technologicznym i określenie wpływu układu torowego, wyposażenia technicznego i technologii na realną do uzyskania w warunkach eksploatacyjnych wydajność stacji.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Projektowana Kolej Ruchu Regionalnego (KRR) w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym ma być wydzieloną bezkolizyjną arterią komunikacyjną, przeznaczoną wyłącznie do masowych przewozów pasażerskich. Przedstawiono dane techniczne oraz podstawowe założenia organizacji i technologii prowadzenia ruchu, a także organizacji i technologii pracy składów pociągów na pierwszej linii KRR. Podano zasady identyfikacji pociągów, rozkładu jazdy oraz przewidywaną ilościową charakterystykę ruchu.
Artykuł
W koszyku
Tory doświadczalne / M. Fijałek. // Problemy Kolejnictwa. - 1991, nr 109, s. 66-86. - rys..
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Znaczenie i zalety torów doświadczalnych w badaniach kolejowych oraz charakterystyka istniejących poligonów badawczych na kolejach zagranicznych. Przewidywane etapy budowy toru doświadczalnego w Polsce oraz charakterystyka podstawowego układu takiego toru, którego budowę (I etap) rozpoczęto w 1987 r. Przedstawiono przewidywaną tematykę badań do realizacji na torze doświadczalnym PKP w początkowym okresie jego eksploatacji.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Przedstawiono czynniki ograniczające wybór zakresu wyrównania obciążeń silnika spalinowego lokomotywy hybrydowej. Wykazano celowość wyrównania jedynie szczytowych obciążeń silnika spalinowego za pomocą zasobnika energii złożonego z baterii ogniw akumulatorowych. Wprowadzone w pracy równania umożliwiły określenie wzajemnych związków między: przebiegiem obciążenia lokomotywy, charakterystykami energetycznymi zastosowanych ogniw akumulatorowych, charakterystyki zużycia paliwa silników spalinowych, przyjętym z zakresem wyrównywania obiążeń silnika lokomotywy hybrydowej i efektywnością wprowadzenia jej do eksploatacji.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Koncepcja wykorzystania bezzłączowych obwodów torowych do przekazywania informacji z toru do pojazdu trakcyjnego na sieci PKP. Przedstawiono zależności szybkości transmisji i odporności na zakłócenia od parametrów kanału transmisyjnego, sposoby kodowania i modulacji. Omówiono dobór częstotliwości sygnału i przyporządkowanie określonych sygnałów informacjom. Wykazano celewość stosowania kluczowania fazy w przekazywaniu informacji obwodami szynowymi.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Zaprezentowano modele symulacyjne systemów hamowania z odzyskiem energii dla ruchu kolejowego umożliwiające ocenę wpływu wszystkich najistotniejszych parametrów taboru trakcyjnego układu elektroenergetycznego i danych charakteryzujących ruch na linii - na efekty energetyczne hamowania odzyskowego. Przedstawiono wyniki obliczeń symulacyjnych pracy układów elektroenergetycznych na liniach Gdańsk-Wejherowo i Warszawa-Pilawa przy zastosowaniu hamowania odzyskowego w taborze podmiejskim dla obecnego stanu tych układów, jak również przy wyposażeniu podstacji trakcyjnych w zespoły prostownikowo-falownikowe.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej