pociąg TGV
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(157)
Forma i typ
Artykuły
(142)
Książki
(8)
Rejestracje audio i wideo
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(9)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Graff Marek
(6)
Raczyński Jan
(5)
Batisse F
(3)
Freeman A.G
(3)
Lacote F
(3)
Rabsztyn Marek
(3)
Charlier Laurent
(2)
Chlastacz M
(2)
Delfosse P
(2)
Ellwanger G
(2)
Harassek Andrzej
(2)
Jezierski Przemysław
(2)
Karbowiak H
(2)
Mathieu G
(2)
Romaniszyn Z
(2)
Rusak Ryszard
(2)
150
(1)
150 lat
(1)
Abrey P
(1)
Arduin J.P
(1)
Assayag V
(1)
Beim Michał
(1)
Bodnar Izabella
(1)
Bouanab A
(1)
Bouanab J
(1)
Bradley R
(1)
Bromberg L
(1)
Burak-Romanowski Radosław
(1)
Celiński Krzysztof
(1)
Chauvineau J
(1)
Chemain J
(1)
Chiaramella G
(1)
Chuter A
(1)
Cleon L
(1)
Cormack J
(1)
Cuccaroni A
(1)
Cywiński Piotr
(1)
D'jakov Jurij
(1)
Dembowski Michał
(1)
Demoy J
(1)
Duffy Michael C
(1)
Duret E
(1)
Economics
(1)
Elbabouz S
(1)
Feuchter F
(1)
Gallua L
(1)
Gawlikowski Stefan
(1)
Gerin R
(1)
Groll Witold
(1)
Gutkin Lev Vladimirovich
(1)
Helbrecht Grzegorz
(1)
Historia
(1)
Hope R
(1)
Hughes M
(1)
Igliński Hubert
(1)
Jezierski Przemysław B
(1)
Jänsch E
(1)
Jänsch Eberhard
(1)
Kaper H
(1)
Knutton M
(1)
Kornaszewski Mieczysław
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Krajewski Andrzej
(1)
Kukulski Jacek
(1)
Lacôte F
(1)
Larovay Daniel
(1)
Le Roux A
(1)
Leboeuf M
(1)
Leszczyńska A
(1)
Luvisis Aleksandr
(1)
Masse J
(1)
Mathieu Gerard
(1)
Mierzejewski Edward
(1)
Mincewicz Janusz
(1)
Morawski M
(1)
Moreau M
(1)
Ni J. Paradayol J.P
(1)
Niessen Nils
(1)
Obermayer Horst J
(1)
Paprocki Wojciech
(1)
Parde Frederic
(1)
Pavaux J
(1)
Pepy G
(1)
Pita A
(1)
Plassard F
(1)
Pomykała Agata
(1)
Poźniak Stefan
(1)
Prace
(1)
Rabaseda S
(1)
Railway
(1)
Renert Vol'fgang
(1)
Ribeill G
(1)
Rolla Stefan
(1)
Sarzyński Piotr
(1)
Scasso C
(1)
Schwartz A
(1)
Semrau A
(1)
Sone S
(1)
Stokłosa Józef
(1)
Stoll Fabian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(7)
Kraj wydania
Polska
(71)
Francja
(43)
Wielka Brytania
(22)
Niemcy
(8)
Stany Zjednoczone
(5)
Belgia
(4)
Japonia
(3)
Rosja
(1)
Język
polski
(58)
francuski
(44)
angielski
(17)
nieznany (en)
(16)
nieznany (pl)
(8)
rosyjski
(6)
nieznany (de)
(4)
niemiecki
(4)
Temat
Polska
(19066)
dst
(7905)
transport kolejowy
(7799)
Unia Europejska
(6416)
inwestycja
(5903)
pociąg TGV
(-)
przepis prawny
(5877)
przewozy ładunków
(5009)
historia
(4418)
prognoza
(4360)
przewozy pasażerów
(4290)
finansowanie
(4235)
polityka transportowa
(4199)
rozwój
(3888)
zarządzanie
(3715)
koszt
(3332)
budowa
(3282)
transport miejski
(2967)
modernizacja
(2830)
transport
(2804)
linia kolejowa
(2745)
transport drogowy
(2662)
Europa
(2491)
infrastruktura kolejowa
(2307)
projekt
(2293)
dt
(2273)
ustawa
(2255)
ochrona środowiska
(2246)
transport lotniczy
(2244)
transport publiczny
(2231)
konkurencja
(2119)
tabor kolejowy
(2053)
logistyka
(2009)
port morski
(1998)
polityka państwa
(1915)
Niemcy
(1911)
PKP
(1901)
infrastruktura transportu
(1794)
przewozy międzynarodowe
(1788)
ruch drogowy
(1703)
usługa transportowa
(1684)
przewoźnik
(1629)
rynek transportowy
(1607)
bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1604)
eksploatacja
(1524)
transport samochodowy
(1504)
2000
(1472)
transport morski
(1461)
system transportowy
(1452)
konstrukcja
(1444)
restrukturyzacja
(1434)
współpraca międzynarodowa
(1417)
Warszawa
(1402)
konferencja
(1402)
projektowanie
(1386)
program
(1378)
duże prędkości
(1377)
organizacja
(1377)
drogownictwo
(1375)
badanie
(1369)
strategia
(1344)
sieć kolejowa
(1263)
mapa
(1246)
polityka inwestycyjna
(1215)
autostrada
(1210)
polityka kolejowa
(1208)
świat
(1208)
integracja Europy
(1081)
żegluga morska
(1076)
jakość
(1055)
budownictwo
(1052)
USA
(1044)
2005
(1034)
2001
(1026)
prywatyzacja
(1023)
droga
(1006)
2010
(996)
infrastruktura
(991)
wypadek drogowy
(988)
2002
(957)
infrastruktura drogowa
(952)
dyrektywa
(948)
port lotniczy
(931)
Rosja
(911)
miasto
(904)
produkcja
(902)
2004
(898)
1995
(896)
Gdańsk
(896)
kolej
(896)
transport kombinowany
(881)
kierowca
(862)
2003
(858)
ekonomika transportu
(858)
żegluga śródlądowa
(858)
Gdynia
(849)
planowanie
(838)
dostosowanie
(834)
emisja
(832)
innowacja
(825)
1999
(817)
157 wyników Filtruj
Film
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. FM-6864 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
150 lat kolei Warszawsko-Wiedeńskiej / scen. Tomasz Kozłowski. - Warszawa : Rekording, 1995. - 1 dysk optyczny (DVD) (75 min) : dźw., kolor. ; 12 cm.
Digitalizacja (2016) z VHS (1995) na DVD
Historia powstania, rozwoju i eksploatacji drogi żelaznej warszawsko- wiedeńskiej. Infrastruktura przewozowa. Tabor. Obchody 150- lecia istnienia kolei na ziemiach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. DVD-7150 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
TGV-Transmanche begins to take shape / P. Abrey. // Railway Gaz. Int.. - 1992, nr 4. - fot..
Dokument nadrzędny: Railway Gaz. Int..
Plany wykorzystania TGV Transmanche. Opis zespołu trakcyjnego TGV Transmanch - skład, dane techniczno-eksploatacyjne. Opis wagonu motorowego. Środki bezpieczeństwa przeciw pożarowego w tunelu pod kanałem la Manche. Wyposażenie elektryczne pociągu Transmanche dla ruchu przy trzech systemach prądu. Wykorzystanie komputerów pokładowych. Firmy realizujące poszczególne zespoły TGV Transmanche.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
The East European TGV project / V. Assayag. // Rail International. - 2002, nr 4, s. 30-36.
Dokument nadrzędny: Rail International.
Projekt nowej linii kolei szybkiej - East European TGV. Etapy realizacji inwestycji. Tabor dla nowej linii. Znaczenie gospodarcze East European TGV. Nowa linia w międzynarodowej sieci kolejowej (zob. też "Biul. Inf." nr 10/2002).
Artykuł
W koszyku
Grande vitesse 1998: L'age de raison / F. Batisse. // Rail, Le . - 1998, nr 71, s. 16-23.
Dokument nadrzędny: Rail, Le .
Historia superszybkich kolei (Japonia, Francja). Po pierwszych sukcesach kłopoty finansowe - wielomiliardowe zadłużenie, kilkakrotny wzrost kosztów budowy 1 km linii. Alternatywne rozwiązania: pociągi wahadłowe (Włochy, Hiszpania, Szwecja). Kolej magnetyczna - projekty przyszłości. Transport kolejowy w warunkach konkurencji (transport drogowy i lotniczy) (zob. też "Biul. Inf." nr 1/99)
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Rail, Le.
Podsumowanie 30-letniego okresu eksploatacji kolei szbkich w Japonii. Europejskie doświadczenia w rozwoju szybkiego transportu kolejowego (zob. też "Biul. Inf." nr 6/98)
Artykuł
W koszyku
Y-a-t-il un "mal francais ferrroviaire" / F. Batisse. // Transports. - 1995, nr 369, s.26-32.
Dokument nadrzędny: Transports.
SNCF - przedsiębiorstwo posiadające najszybsze pociągi na świecie, przeżywa trudną sytuację. Obecnie wykazuje deficyt wynoszący 8 miliardów franków. Spadek ruchu o 10% i 200-miliardowe zadłużenie.Pomimo zainwestowania w latach 1984 - 1993 150 miliardów franków, ruch pasażerski spadł o 7% a towarowy o 20%. Rozpoczęcie nowych rodzajów działalności wielkich linii, przewozów towarowych, pasażerskiej obsługi regionalnej na obszarze Ile-de-France, SERNAM nie pociągnęły za sobą realnego zwiększenia środków produkcji. Położenie kolei francuskich jest alarmujące. O ile zadłużenie będzie rosło, w takim rytmie jak dotychczas, po 2000 r. przekroczy ono 300 miliardów franków. Niedostateczny jest stopień produktywności kolei. Taryfy kolejowe stale rosną. W ciągu trzech ostatnich lat sieć kolejowa zmniejszyła się o 1800 km.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
IDTGV - kolej dla młodych? / Michał Beim. // Kurier Kolejowy. - 2012, nr 29, s. 20-21. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Kolejowy.
Specjalna oferta przewozów TGV dla młodych pasażerów - iDTGV. System sprzedaży biletów za pośrednictwem internetu oraz ich kontroli na iPhone'ach podróżnych. Usługi specjalne w pociągach iDTGV; serwis społecznościowy iDTGV; przewozy nocne iDNIGHT w latach 2008 - 2011. Działalność spółki iDTGV w strukturze SNCF i jej rentowność.
Artykuł
W koszyku
W grudniu 1993 roku Rada Europejska zaaprobowała plan inwestycyjny dotyczący infrastruktury transportu. Plan opracowany został w oparciu o odpowiednie zapisy zawarte w tzw. białej księdze Komisji Europejskiej pt. "Rozwój, konkurencja, zatrudnienie". Koronnym argumentem przemawiającym za podjęciem tej decyzji było stwierdzenie, że tylko w oparciu o transportowe sieci transeuropejskie funkcjonowanie rynku przyniesie zakładane efekty, oczekiwane tak przez producentów jak i obywateli wspólnoty. Na podstawie przedłożonego raportu Rada Europejska sporządziła listę 11 projektów, które powinny zostać podjęte jak najszybciej, jednak nie później niż do 1995 roku. Rada Europejska podejmie próbę rozszerzenia sieci transeuropejskich o kraje sąsiednie, kraje Europy Srodkowej i Wschodniej oraz Basen Morza Śródziemnego (Zob."Biul.Inf.ROI" nr 3/95).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Trans-European Network - the TENS Projects / R. Bradley. // Rail Bulletin. - 1998, nr 8-9, s.42-44.
Dokument nadrzędny: Rail Bulletin.
TEN - perspektywiczny plan rozwoju transportu kolejowego. Parametry wielkości sieci. Nowe inwestycje oraz modernizacja w ramach programu (zob. też "Biul. Inf." nr 1/99)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Avions contra trains / L. Bromberg. // Vie du Rail. - 1991, nr 2292, s.17.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail.
Pojawienie się we Francji pociągów o dużych prędkościach /TGV/ zmusiło linie lotnicze, a w szczególności Air Inter do działań mających na celu zmniejszenie liczby opóźnień samolotów na krajowych liniach wewnętrznych. Według danych AEA /Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych/ w 1989 r. linia lotów z opóźnieniem ponad 15 minut wynosiła 24%, a w 1990 r. zmniejszyła się do 20%. Dla Air Inter udział ten nie przekracza 15%. Wielkość pracy transportu lotniczego stale rośnie / o 40% za ostatnie 5 lat/ i obecnie wynosi do 5500 rejsów na dobę. W celu poprawy swojej zdolności konkurencyjnej Air Inter podjęła decyzję o wprowadzeniu do eksploatacji nowych, bardziej ekonomicznych Aerobusów A 300 lub A 320 oraz poprawie regularności lotów szczególnie na liniach Paryż - Nicea.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Przegląd Komunikacyjny.
Charakterystyka sieci trakcyjnych stosowanych na liniach dużych prędkości we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii. Wykorzystanie doświadczeń tych krajów w przygotowaniach do budowy takich linii w Polsce.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Przekrój.
Rozmowa z K.Celińskim o modernizacji polskiej kolei. Szybki transport kolejowy w Polsce i na świecie w XXI w.Trudności w transformacji PKP. Połączenia lokalne. Przewozy towarowe. Transport na krótkich dystansach w Europie. Zasady finansowania kolei. Bezpieczeństwo ruchu polskich pociągów. Wiek taboru kolejowego.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pociągi TGV POS dla nowej linii LGV Est / Laurent Charlier, Marek Graff. // Świat Kolei. - 2007, nr 5, s.12-14. - fo.5, rys.1 : 1.
Dokument nadrzędny: Świat Kolei.
W 1985 roku pojawił się pomysł budowy linii LGV Est, łączącej Paryż ze Strasburgiem, który został ostatecznie zatwierdzony przez rząd francuski dopiero w 1994 roku. Dnia 21.12.2006 r. na już wybudowanym odcinku LGV Est miała miejsce jazda prezentacyjna pociagu TGV z prędkością 300 km/h. Do obsługi nowej linii w koncernie Alstoma zamówiono nowe pociągi oznaczone TGV POS.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Transports.
Geneza TER (Transport Express Regional) - rola SNCF. Przebieg kształtowania się obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego we Francji. Rola pociągów TGV w ruchu regionalnym. Współpraca różnych rodzajów transportu w ramach TER. Innowacje: nowe spojrzenie na rolę dworców, wspólne bilety na różne środki transportu. Obsługa informacyjna użytkowników TER. Koncepcja TER 200: komfortowe, bezpieczne i szybkie połączenia między miastami regionu i międzyregionalne.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Transports.
Lyon i region rodańsko-alpejski jest ważnym skrzyżowaniem dróg europejskich i stanowi dziś jedyną platformę powiązań różnych środków transportu. Wraz z otwarciem dworca TGV w obrębie lotniska, Lyon-Satolas stał się ośrodkiem transportu drogowego, kolejowego, lotniczego, ośrodkiem wyposażonym w najnowocześniejszy technicznie system telekomunikacji. (Zob.Biul.Inf.ROI nr 9/94).
Artykuł
W koszyku
La SNCF soigne son environnement sonore / G. Chiaramella. // La Vie du Rail et des Transports. - 1995, nr 2518, s.12-13.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail et des Transports.
Działania podejmowane przez SNCF w celu zwiększenia ochrony środowiska przed hałasem kolejowym. Badania i środki prewencyjne dla ochrony przed hałasem, stosowane zabezpieczenia i metody zwalczania hałasu kolejowego. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 12, 1995)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Le TGV défile ů Varsovie / M. Chlastacz. // La Vie du Rail. - 1995, nr 2502, s.10.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail.
Uroczystości związane ze 150 rocznicą otwarcia pierwszej 30 kilometrowej linii międzynarodowej Warszawa-Wiedeń.
Artykuł
W koszyku
TGV 1981- 1993: od jednej linii do całej sieci / M. Chlastacz. // Przegląd Komunikacyjny. - 1989, R.28(44), nr 12, s.254-259. - rys.3, fot.4, tab.2,.
Dokument nadrzędny: Przegląd Komunikacyjny.
Francuskie pociągi o dużej prędkości- znaczącym punktem zwrotnym w rozwoju kolei na świecie. Założenia koncepcji TGV. Rewolucja techniczna i handlowa. TGV Południowy Wschód, TGV Atlantyk, TGV Północ. Europejski wymiar dalszego rozwoju tego systemu podróżowania.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Flight International.
Eurostar - pociąg łączący Londyn z Paryżem wygrywa batalię o pasażerów z konkurencyjnym transportem lotniczym. Od grudnia 1994 r. do maja br., pociągi ze znakiem Eurostar przewiozły pod Kanałem La Manche milion pasażerów. Szacuje się, że w 1997 r. przewozy pociągami Eurostar osiągną wielkość 10 mln pasażerów w skali rocznej. Do podstawowych kryteriów od których będzie zależał wybór środka transportu należą przede wszystkim: jakość obsługi, bezpieczeństwo oraz czas podróży. Wizja europejskiego transportu według szefa Lufthansy, Heinza Ruhnau to budowa pod każdym dużym lotniskiem stacji kolejowej, włączonej w sieć pociągów dużych prędkości. Unia Europejska dostrzega olbrzymią rolę, jaką może odegrać nowoczesny transport kolejowy w zjednoczonej Europie, połączonej gęstą siecią kolejową. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 8, 1995)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej