Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Autor
Freeman A.G
(3)
Elia A
(1)
Folk V
(1)
Losa P
(1)
Matsuda K
(1)
Nilsson J.S
(1)
Soejima H
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(10)
Język
angielski
(9)
nieznany (en)
(1)
Temat
duże prędkości
(9)
dt
(7)
pociąg
(5)
przewozy pasażerów
(5)
pociąg ICE
(4)
tabor z wychylnym pudłem
(4)
FS
(3)
Japonia
(3)
Talgo
(3)
linia kolejowa
(3)
pociąg Pendolino
(3)
pociąg X2
(3)
pociąg pasażerski
(3)
tabor kolejowy
(3)
DB
(2)
JR
(2)
SBB
(2)
SJ
(2)
Shinkansen
(2)
lokomotywa elektryczna
(2)
modernizacja
(2)
pociąg ETR450
(2)
pociąg ETR500
(2)
pociąg TGV
(2)
zespół trakcyjny elektryczny
(2)
ABB
(1)
Amtrak
(1)
BR
(1)
CSRS
(1)
Central Railways
(1)
DB AG
(1)
Fiat
(1)
JR Group
(1)
Korea Południowa
(1)
MAN
(1)
RENFE
(1)
SNCF
(1)
Siemens
(1)
Skoda
(1)
Transrapid
(1)
USA
(1)
bezpieczeństwo jazdy
(1)
dane eksploatacyjne
(1)
eksploatacja
(1)
infrastruktura
(1)
instytut naukowo-badawczy
(1)
kolej
(1)
kolejnictwo
(1)
komfort podróży
(1)
konstrukcja
(1)
naczepa drogowo-szynowa
(1)
nadwozie
(1)
obciążenie na oś
(1)
ochrona przed hałasem
(1)
pociąg HST
(1)
pociąg ICE-M
(1)
pociąg LRC
(1)
pociąg PBKAF
(1)
pociąg TGV R
(1)
pojazd trakcyjny elektryczny
(1)
pojazd trakcyjny trzysystemowy
(1)
polityka transportowa
(1)
produkcja
(1)
przekładnia hydrauliczna
(1)
przewozy międzymiastowe
(1)
prąd przemienny
(1)
system Intercity
(1)
transport drogowy
(1)
transport kolejowy
(1)
transport kombinowany
(1)
tunel podwodny
(1)
wyposażenie
(1)
zespół trakcyjny spalinowy
(1)
ÖBB
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Skoda plans production of high-speed train sets / V. Folk. // Railway Technology Int.. - 1991, s.63-64. - fot. rys..
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Produkcja lokomotyw elektrycznych w zakładach Skoda. Ważniejsze dane produkowanych lokomotyw; plany rozwoju. Badania w zakresie lokomotyw do ruchu z dużymi szybkościami. Koncepcja pociągu do obsługi szybkiego ruchu pasażerskiego z możliwością zasilania trzema systemami prądu. Podstawowe rozwiązania i przewidywane dane techniczne planowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego dużej szybkości.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
High speed development - 2: Central, SEurope, Sweden / A.G. Freeman. // Railway Technology Int.. - 1990, s.29,31. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Program Neue Bahn na öBB: podniesienie szybkości, tabor dostosowany do szybkiej jazdy. Zamówienie öBB na pociągi "wychylne" (wg koncepcji Fiata). Szwajcarski program "Bahn 2000": podniesienie szybkości pociągów pasażerskich, lokomotywy nowego typu. Duże szybkości na FS: eksploatacja pociągu ETR450 (z zastosowaniem systemu Pendolino), prototyp wagonu napędowego ETR500. Linie szybkiego ruchu w Hiszpanii; pociąg Talgo Pendular - dane techniczne. Szwedzki pociąg X2: cechy szczególne i dane techniczne.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
High speed development - 3: Far East and USA / A.G. Freeman. // Railway Technology Int.. - 1990, s.33,35. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Przewozy z dużymi szybkościami na linii Shinkansen: doskonalenie taboru, modernizacja infrastruktury. Plany budowy linii kolei szybkiej w Korei Płd. Projekt połączenia Waszyngton-Nowy Jork linią szybkiej kolei (przedsiębiorstwo Amtrak, wykorzystanie systemu Talgo Pendular i kanad. LRC). Plany wykorzystania szybkiej kolei (X2, Transrapid) na Florydzie. Projekt budowy sieci szybkiej kolei w Teksasie (rozważane rozwiązania: ICE i TGV).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
High-speed inter-city development in the 1990s / A.G. Freeman. // Railway Technology Int.. - 1990, s.25-28. - fot.5.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Przewozy InterCity z wykorzystaniem pociągu HST na BR. Ruch pasażerski z dużymi szybkościami na SNCF. Połączenie TGV Paryża, Londynu i Brukseli (przez tunel pod kanałem La Manche).Przeznaczenie pociągu TGV-R i jego dane techniczne. Trzecia generacja pociągów TGV. Pociąg PBKAF (wspólne przedsięwzięcie konsorcjum francusko-belgijsko-holenderskiego i grupy przedsiębiorstw z RFN). Zachodnioniemiecki pociąg ICE i jego rozwinięcie ICE-M. Pociąg "wychylny" zbudowany we współpracy firm MAN i Fiat (wykorzystanie technologii Pendolino). Wykorzystanie koncepcji Talgo Pendular przez f-mę Simens.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tilting body systems and the Fiat-Pendolino / P. Losa, A. Elia. // Railway Technology Int. - 1990, s.41-45. - rys.1 tab.2 wykr.2.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int.
Charakterystyka zjawisk fizycznych występujących w systemie wychylnego nadwozia. Korzyści wynikające z zastosowania systemu wychylnego nadwozia. Bezpieczeństwo jazdy. Stadia projektowania systemu Pendolino. Eksploatacja pociągów ETR450 na FS. Porównanie różnych aspektów podróżowania pociągiem ETR450 i innymi środkami transportu. Ocena pociągu ETR450 przez pasażerów. Próby eksploatacji pociągu ETR na innych kolejach i możliwości wykorzystania technologii Pendolino poza Włochami.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Development of an active tilt-body diesel MU / K. Matsuda. // Railway Technology Int.. - 1991, s. 21-27. - fot. rys. wykr..
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Wykorzystanie spalinowych zespołów trakcyjnych z wychylnym pudłem przez JR-Shikoku. Przesłanki stosowania wychylnego pudła w zespołach spalinowych. Problemy związane z opracowaniem spalinowego zespołu trakcyjnego z przekładnią hydrauliczną i wychylnym pudłem. Główne cechy pociągu Serii 2000. Opis aktywnego systemu wychylnego pudła. Wykorzystanie handlowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
ABB - the high speed rail alternative / J.S. Nilsson. // Railway Technology Int.. - 1990, s.47-51. - fot.5.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Pola działań przy konstruowaniu pociągu dużej szybkości. Szwedzki pociąg X2: specyficzne cechy i dane techniczne. Pociąg ICE (DB): podstawowe zastosowane rozwiązania, linie przewidziane do obsługi, dane techniczne. Włoski pociąg ETR500: dane techniczne. Szybkie lokomotywy budowane w ramach szwajcarskiego programu "Bahn 2000": podstawowe rozwiązania techniczne.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Features of Japan's new Shinkansen train-sets / H. Soejima. // Railway Technology Int.. - 1991, s.39-40. - fot.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Opracowanie pociągu Shinkansen Type 300 w celu polepszenia obsługi linii Tokjo-New Osaka: zwiększenie szybkości, zmniejszenie nacisku na oś, eliminacja wywoływanego hałasu. Udoskonalenia w pociągu Type 300 (w porównaniu z Type 100): silniki o większej mocy, zmieniony system hamowania i wózki. Zmiany w konstrukcji pudła wagonu - zastosowanie aluminium. Opis składu pociągu Type 300.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Developing the bimodal Kombitrailer. // Railway Technology Int.. - 1991, s.243-244.
Dokument nadrzędny: Railway Technology Int..
Koncepcja naczepy kolejowo-drogowej do przewozów kombinowanych. Dane techniczno-eksploatacyjne naczepy kolejowo-drogowej typu Kombitrailer. Zmiany i dodatkowe wyposażenie konieczne dla osiągnięcia przydatności naczepy Kombitrailer do ruchu kolejowego. Technologia użycia naczep Kombitrailer (zestawianie pociągu). Zalety systemu Kombitrailer.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Germany's new ICE rapid train. // Railway Technology International. - 1996, s.12-15.
Dokument nadrzędny: Railway Technology International.
Charakterystyka eksploatacyjna i techniczna pociągów dużych prędkości ICE 1, eksploatowanych przez koleje niemieckie DB AG. Przebieg prac projektowych nad realizacją nowej generacji pociągów ICE 2. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 4, 1996)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej