Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Artykuły
(48)
Autor
Grzybowski Marek
(11)
Abramik-Grono Barbara
(3)
Perzyński Marek
(2)
Tomaszkiewicz Jerzy
(2)
Wiśniewski Zbigniew
(2)
Benedyczak Waldemar
(1)
Bretoński Mariusz
(1)
Buczkowski Michał
(1)
Czartowski Jerzy
(1)
Czerwiński Paweł
(1)
Długosz Marek
(1)
Gogol Krzysztof
(1)
Grenke Jan
(1)
Grześkowiak Andrzej
(1)
Hapko Mirosław
(1)
Hebel Andrzej
(1)
Jarosiński Janusz
(1)
Król Stanisław
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kłosiński Włodzimierz
(1)
Luks Krzysztof
(1)
Michalski Marek
(1)
Mindykowski Janusz
(1)
Młynarczyk Jerzy
(1)
Nowakowski Piotr
(1)
Persz Tadeusz
(1)
Pągowski Zbigniew
(1)
Rymarz Władysław
(1)
Sieński Jacek
(1)
Sokołowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(48)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
nieznany (pl)
(48)
Temat
Polska
(43)
port morski
(13)
armator
(12)
dst
(10)
gospodarka morska
(9)
Gdynia
(8)
żegluga morska
(8)
1995
(7)
rybołówstwo morskie
(7)
Szczecin
(6)
przepis prawny
(6)
Morze Bałtyckie
(5)
bezpieczeństwo na morzu
(5)
1996
(4)
flota towarowa
(4)
konkurencja
(4)
ochrona środowiska
(4)
świat
(4)
1991
(3)
1992
(3)
PŻM
(3)
administracja morska
(3)
historia
(3)
inwestycja
(3)
konwencja
(3)
ochrona środowiska morskiego
(3)
przewozy ładunków
(3)
przeładunek
(3)
restrukturyzacja
(3)
rozwój
(3)
rybołówstwo dalekomorskie
(3)
szkolenie zawodowe
(3)
wynik finansowy
(3)
Świnoujście
(3)
1990
(2)
1993
(2)
1994
(2)
1997
(2)
Morski Instytut Rybacki
(2)
PLO
(2)
Polskie Ratownictwo Okrętowe
(2)
Wyższa Szkoła Morska
(2)
badanie
(2)
bandera
(2)
budownictwo okrętowe
(2)
modernizacja
(2)
plan
(2)
przewozy kontenerowe
(2)
szkoła morska
(2)
umowa międzynarodowa
(2)
urząd morski
(2)
wypadek na morzu
(2)
zanieczyszczenie wód morskich
(2)
zarządzanie
(2)
zatrudnienie
(2)
żegluga promowa
(2)
żegluga śródlądowa
(2)
1980
(1)
Bałtycki Terminal Drobnicowy
(1)
Bałtycki Terminal Kontenerowy
(1)
Bałtyckie Linie Kontenerowe
(1)
Cegielski H.ZPM
(1)
Dalmor
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Gdańsk
(1)
IMO
(1)
Instytut Meteorologii i Gospodarki Morskiej
(1)
Konwencja MARPOL
(1)
Konwencja STCW
(1)
Maersk Line
(1)
Maersk Poland
(1)
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej
(1)
Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej
(1)
Morski Terminal Masowy
(1)
PŻB
(1)
PŻM Group
(1)
Skandynawia
(1)
Stocznia Gdynia
(1)
Stocznia Szczecińska
(1)
Szwecja
(1)
Unia Europejska
(1)
Wolny Obszar Celny
(1)
autostrada
(1)
bank
(1)
bezpieczeństwo żeglugi
(1)
biopaliwo
(1)
droga wodna śródlądowa
(1)
działalność
(1)
działanie
(1)
efekt ekonomiczny
(1)
efektywność
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
emisja
(1)
finansowanie
(1)
flota
(1)
flota rybacka
(1)
flota wojenna
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
holding
(1)
48 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bałtyk w oleju / Barbara Abramik-Grono. // Kurier Morski. - 1996, nr 9, s.13. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Zagrożenie ekologiczne Bałtyku spowodowane resztkami olejowymi i wodami zaolejonymi. Metody walki z zanieczyszczeniami.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pływające laboratorium / Barbara Abramik-Grono. // Kurier Morski. - 1996, nr 6, s.7. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Opis badań naukowych prowadzonych przez polski statek badawczy "Baltica" Gdyńskiego Morskiego Instytutu Rybackiego i oddziału morskiego Instytutu Meteorologii i Gospodarki Morskiej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Szlabany na falach / Waldemar Benedyczak. // Kurier Morski. - 1996, nr 6, s.11-13. - fot.1, rys.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Kłopoty naszych rybaków dalekomorskich rugowanych ciągle nawet z odległych od brzegów łowisk są refleksem trwającego od tysiącleci procesu rozciągania władztwa państw nad morzami. Zakusy tego typu przejawiały najdawniejsze mocarstwa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Morza w oleju / Mariusz Bretoński. // Kurier Morski. - 1998, nr 4, s.10-11. - fot.3, rys.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Wzrost wielkości zbiornikowców spowodował, że następstwa ich uszkodzeń i wywołane tym zanieczyszczenia olejowe zaczęły przybierać rozmiary katastrofalne. Pod wpływem rządów, głównie państw narażonych na skutki rozlewu ropy, udało się wymusić przestrzeganie konwencji MARPOL.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
O zadaniach Urzędu Morskiego w Szczecinie z jego dyrektorem kpt. ż.w. Michałem Buczkowskim rozmawia Marek Grzybowski.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czas dla portu / Jerzy CzartowskiWspółpraca Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1996, nr 5, s.VI-VII. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Wyniki finansowe portu w Gdyni w latach 1990-1995.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wybrzeże pod nadzorem / Paweł CzerwińskiWspółpraca Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1997, nr 7-8, s.8-9. - fot.2.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Z kpt.ż.w. Pawłem Czerwińskim dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni na temat zakresu i obszaru działania Urzędu rozmawia Marek Grzybowski.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Na ratunek / Marek Długosz. // Kurier Morski. - 1996, nr 2, s.8-9. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
W 1995 roku Polskie Ratownictwo Okrętowe przeprowadziło 209 różnego rodzaju akcji. Nie było na szczęście katastrof, pociągających za sobą wiele ofiar, choć sporo wymagających interwencji na morzu przypadków miało wymiar osobistej tragedii dla ich uczestników.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pod obcą banderą / Krzysztof Gogol. // Kurier Morski. - 1997, nr 3, s.10.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Ze 185 statków polskich armatorów aż 86 pływa obecnie pod obcymi banderami. Przyczyny tego stanu rzeczy i środki zaradcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Prawdopodobnie jeszcze w 1996 roku powiększony zostanie obszar Wolnego Obszaru Celnego w porcie szczecińskim. Tak zdecydowały władze Spółki Akcyjnej Zarząd Portu Szczecin-Świnoujście - zdopingowane bardzo dobrym rezultatem osiągniętym przez WOC w ub.roku - i skierowały pismo w tej sprawie do Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Promem przez Bałtyk / Andrzej Grześkowiak. // Kurier Morski. - 1997, nr 7-8, s.11-12. - fot.2.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Polska Żegluga Bałtycka uruchomiła sezonowe rejsy ze Świnoujścia do Roenne na Bornholmie oraz superszybkim katamaranem "Boomerang" do Malmoe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bałtycki Ekspres / Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1996, nr 6, s.20. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Bałtyckie Linie Kontenerowe to najnnowszy polski armator, który zapewnia regularne połaczenie Gdyni z dużymi portami oceanicznymi - Hamburgiem i Bremerhaven w których zbiegają się najważniejsze szlaki żeglugowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Grupą na oceany / Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1996, nr 12, s.4-5. - fot.4.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Polska Żegluga Morska realizuje od początku transformacji gospodarczej w Polsce program przebudowy mający na celu dostosowanie przedsiębiorstwa do międzynarodowego rynku żeglugowego. W ciągu 9 miesięcy 1996 roku statki należące do spółek żeglugowych PŻM przewiozły około 18 mln ton ładunków. W ciągu ostatnich 5 lat udział przewozów na rzecz klientów zagranicznych wzrósł z 40 do 90 procent.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Morski globtroter / Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1996, nr 5, s.6-7. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Grupa Polska Żegluga Morska zakończyła 1995 rok zyskiem na poziomie 10 mln USD. W ciągu minionego roku statki PŻM przewiozły 27 milionów ton ładunków, o 5 procent więcej niż w roku poprzednim. Podniosła się efektywność ekonomiczna floty naszego szczecińskiego armatora.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Statki na kredyt / Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1997, nr 7-8, s.26-27. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Polskie przedsiębiorstwa żeglugowe mają za sobą etap adaptacji do gospodarki rynkowej. Poważnie jednak się skurczyła i zestarzała polska flota handlowa. Najlepszym w polskich warunkach sposobem finansowania rozbudowy floty jest kredyt bankowy.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Linie w holdingu / Mirosław HapkoWspółpraca Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1996, nr 6, s.6. - fot.2.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Rozmowa z Mirosławem Hapko zarządcą komisarycznym Polskich Linii Oceanicznych o budowie nowoczesnego holdingu armatorskiego, w którym PLO jako matka spółek skupi się na koordynowaniu polityki żeglugowej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jan Heweliusz - inne spojrzenie / Andrzej Hebel. // Kurier Morski. - 1996, nr 7-8, s.6-7. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
14 stycznia 1996 roku monęło 3 lata od zatonięcia promu "Jan Heweliusz". Postępowanie izb morskich w Szczecinie i Gdyni. Jawność orzeczeń. Konsekwencje dla armatora. Zagrożenia dla żeglugi. Realia ubezpieczeniowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Port bez granic / Janusz JarosińskiWspółpraca Marek Grzybowski. // Kurier Morski. - 1997, nr 9, s.9-10. - fot.2.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Rozmowa z Januszem Jarosińskim dyrektorem do spraw marketingu i rozwoju Port Gdynia Holding.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Rozmowa z Włodzimierzem Kłosińskim, prezesem Przedsiębiorstwa Połowów, Przetwórstwa i Handlu "DALMOR" S.A. w Gdyni na temat problemów przedsiębiorstwa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Port nieustających szans / Stanisław Król. // Kurier Morski. - 1997, nr 7-8, s.7-8. - fot.1.
Dokument nadrzędny: Kurier Morski.
Przeprowadzone w ostatnich latach inwestycje w porcie Szczecin-Świnoujście zwiększyły jego ogólne zdolności przeładunkowe do 25 mln ton, w tym towarów masowych do 21 mln ton.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej