Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(260)
Form of Work
Artykuły
(260)
Author
Haber Elżbieta
(29)
Trochymiak Beata
(25)
Mendyk Edward
(21)
Ganiec Mirosław
(12)
Mincewicz Janusz
(12)
Jezierski Andrzej
(10)
Siedlecki Adam
(10)
Stokłosa Józef
(8)
Tarkowski Marcin
(8)
Rzeczyński Bernard
(7)
Haber Elżbieta (rozm.)
(5)
Kurowski Jacek
(5)
Pinkas Sławomir
(4)
Tłoczyński Dariusz
(4)
Bąk Michał
(3)
Jagiełło Tomasz
(3)
Orpik Piotr
(3)
Haber Elżbieta (oprac.)
(2)
Kaczmarek Seweryn
(2)
Kordel Zdzisław
(2)
Menes Edward
(2)
Toboła Aneta
(2)
Tokarczyk Jolanta
(2)
Anders Anna
(1)
Bielski Waldemar Marek
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Buchcar Rafał
(1)
Burnewicz Jan
(1)
Chaberek Mirosław
(1)
Drzemczewski Jerzy
(1)
Dąbrowski Krzysztof
(1)
Dąbrowski Miłosz
(1)
Engelhardt Juliusz
(1)
Figura Janusz
(1)
Góra Roman
(1)
Górski Ryszard
(1)
Januszkiewicz Maciej
(1)
Jezierski A
(1)
Kamiński Tomasz
(1)
Kamysz Iwona
(1)
Kielak Elżbieta
(1)
Korpalska Iwona
(1)
Kowalczyk Marek Józef
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Krasowski Krzysztof
(1)
Kujoth Andrzej
(1)
Lachowicz Tomasz
(1)
Lemke Tomasz
(1)
Lesiak Jerzy
(1)
Lesiak Marek
(1)
Liberadzki Bogusław
(1)
Madeja Klaudiusz
(1)
Marzec Michał
(1)
Mazur Ryszard
(1)
Mitraszewska Izabella
(1)
Nietz Franciszek
(1)
Nowacki Gabriel
(1)
Nowakowski Tomasz
(1)
Ognik Henryk
(1)
Pawelczyk Marek
(1)
Piaszczyński Piotr
(1)
Pogrzebski Henryk
(1)
Rolbiecki Ryszard
(1)
Rucińska Danuta
(1)
Rybczak Agnieszka
(1)
Rzeczyński Berbard
(1)
Różycki Marek
(1)
Schopf Hans-Joachim
(1)
Sołtysiak Łukasz
(1)
Sołtysik Łukasz
(1)
Starowicz Wiesław
(1)
Stokiłosa Józef
(1)
Suwara Tadeusz
(1)
Szołtysek Jacek
(1)
Szreter Piotr
(1)
Tarkowski Janusz
(1)
Tofilski Bogdan
(1)
Topolski Maciej
(1)
Urbaś Krzysztof
(1)
Witczak Piotr
(1)
Wojewódzka-Król Krystyna
(1)
Wróblewski Andrzej
(1)
Zając Mateusz
(1)
Zając Paweł
(1)
Łuczak Joanna
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(252)
Country
Poland
(260)
Language
Polish
(260)
Subject
Polska
(129)
przewozy ładunków
(62)
dst
(61)
transport kolejowy
(55)
Unia Europejska
(51)
logistyka
(43)
prognoza
(41)
przepis prawny
(35)
rozwój
(35)
zarządzanie
(33)
transport drogowy
(31)
przewozy międzynarodowe
(29)
konkurencja
(27)
przewozy pasażerów
(27)
inwestycja
(24)
2001
(23)
transport lotniczy
(23)
usługa transportowa
(23)
2000
(22)
polityka transportowa
(22)
transport samochodowy
(22)
koszt
(20)
rynek transportowy
(19)
1999
(16)
2002
(16)
Europa
(16)
dostosowanie
(16)
finansowanie
(16)
samochód ciężarowy
(16)
1998
(15)
organizacja
(15)
port morski
(15)
przewoźnik
(15)
PKP SA
(14)
infrastruktura transportu
(14)
infrastruktura kolejowa
(13)
polityka państwa
(13)
przewozy kontenerowe
(13)
przeładunek
(13)
transport morski
(13)
usługa
(13)
1995
(12)
PKP Cargo
(12)
przedsiębiorstwo
(12)
transport intermodalny
(12)
transport kombinowany
(12)
1997
(11)
2008
(11)
konstrukcja
(11)
ustawa
(11)
współpraca międzynarodowa
(11)
1996
(10)
jakość
(10)
rentowność
(10)
restrukturyzacja
(10)
strategia
(10)
terminal kontenerowy
(10)
terminologia
(10)
2005
(9)
2006
(9)
dostawa
(9)
dystrybucja
(9)
kierowca
(9)
operator logistyczny
(9)
produkcja
(9)
rynek usług
(9)
struktura przewozów
(9)
1994
(8)
2003
(8)
2007
(8)
Gdańsk
(8)
Gdynia
(8)
Niemcy
(8)
PLL LOT SA
(8)
budowa
(8)
efektywność
(8)
historia
(8)
kontener
(8)
modernizacja
(8)
ochrona środowiska
(8)
port lotniczy
(8)
program
(8)
przewozy krajowe
(8)
system zarządzania
(8)
tranzyt
(8)
1993
(7)
2004
(7)
działalność
(7)
prawo
(7)
przedsiębiorstwo transportowe
(7)
przemysł samochodowy
(7)
sprzedaż
(7)
system transportowy
(7)
wynik finansowy
(7)
ładunek niebezpieczny
(7)
1990
(6)
2009
(6)
Europa Zachodnia
(6)
Inspekcja Transportu Drogowego
(6)
bezpieczeństwo w transporcie
(6)
260 results Filter
No cover
Article
In basket
Analiza procesowa - niezbędne narzędzie współczesnego menedżera (cz.I) / Anna Anders. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 4, s.52-54. - fot.4, rys.1.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Funkcjonowanie na obecnym rynku wymusza na przedsiębiorstwach ciągłe poddawanie się zmianom. Obecnie coraz więcej organizacji zaczyna dostrzegać zalety zmiany zarządzania funkcyjnego, w kierunku procesowego zarządzania przedsiębiorstwem.
No cover
Article
In basket
Dobry rok dla ciężarówek / Michał Bąk, Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2007, nr 2, s.74-78. - fot.12 : 6.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Ubiegły rok w branży pojazdów użytkowych upłynął pod znakiem wielu premier i modernizacji. Jednocześnie sprzedaż ciężarówek na polskiim rynku przekroczyła wszelkie oczekiwania. Rynek, wbrew obawom rozwinął się dość wyraźnie, a ożywienie przyniosły nowe uwarunkowania prawne - jak cyfrowe tachografy i normy emisji spalin Euro 4 idące w parze z dobrą koniunkturą w gospodarce. Kto nie zaspał i wykorzystał okazję, ten dużo zyskał, a taka okazja może się szybko nie powtórzyć, bo prognozy na rok 2007, choć wciąż optymistyczne, to nie są aż tak efektowne.
No cover
Article
In basket
Paliwo w drodze - cysterny / Michał Bąk. // Spedycja, Transport, Logistyka . - 2007, nr 1, s.32-37. - fot.16.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka .
Transport to jeden z ważnych elementów, bez którego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie współczesnej gospodarki. Dla transportu zaś kluczowym czynnikiem jest swoboda w dostępie do paliwa. Choć wszyscy narzekają na jego wysoką cenę, to - na szczęście - nie ma problemu z jego dostępnością. Liczba stacji paliwowych rośnie z roku na rok, z wygodą dla użytkowników pojazdów. Ostatni odcinek drogi z rafinerii do stacji paliwo pokonać może tylko w jeden sposób - za pomocą autocysterny.
No cover
Article
In basket
Pojazdy wywrotki - podstawa budowlanego transportu / Michał Bąk. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2007, nr 4, s.66-70. - fot.20.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Branża budowlana w Polsce dynamicznie się rozwija, zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i biurowym oraz przemysłowym. Wszyscy licza też, że w niedalekiej perspektywie gwałtownie przyspieszy także budownictwo drogowe. Rozwój branży budowlanej pociąga zwiększone zapotrzebowanie na specjalizowane pojazdy zaopatrujące budowy.
No cover
Article
In basket
Europeizacja przewozów kontenerowych / Maciej Brzozowski. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2009, R.10, nr 7-8, s.50-51. - fot.4.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Kierunki rozwoju europejskich przewozów kontenerowych przez porty morskie. Integracja systemów kontenerowych. Konteneryzacja polskich portów morskich. Wzrost konkurencji na rynku usług portowych dla obsługi przewozów intermodalnych.
No cover
Article
In basket
Drogowy transport materiałów niebezpiecznych / Rafał Buchcar. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2002, R.3, nr 3, s.48-52. - rys.3 : 1.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Omówienie przepisów ADR w zakresie drogowych przewozów materiałów niebezpiecznych. Reguły klasyfikacji ładunków niebezpiecznych. Ograniczenia w stosowaniu przepisów ADR. Regulacje dotyczące opakowań transportowych i oznakowania środków transportu. Wymagania bezpieczeństwa w przewozach multimodalnych ładunków niebezpiecznych. Wymagania dotyczące dokumenatcji przewozowej oraz wyposażenia samochodu przewożącego materiały niebezpieczne. Nowelizacja przepisów ADR. Instytucja doradcy ds. bezpieczeństwa.
No cover
Article
In basket
Polska w orbicie strategii europejskich operatorów logistycznych / Jan Burnewicz. // Spedycja, Transport, Logistyka . - 2005, nr 5, s.70-77. - fot.7, rys.3.
Form of Work
Zawarty w
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka .
Logistyka europejska jest kształtowana przez grupę około 30 wielkich operatorów mających dobre praktyczne doświadczenia i wsparcie intelektualne oraz finansowe warunki rozwoju. Obserwacja strategii rynkowych tych operatorów wskazuje na tendencje wzmacniania struktur organizacyjnych i kapitałowych (liczne fuzje i alianse). Duże struktury (powyżej 1mld EUR rocznych obrotów) są bardziej efektywne i gwarantują wysoką jakość usług logistycznych.
No cover
Article
In basket
Przywrócić kolei należne jej miejsce w Polsce / Mirosław Chaberek. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 1, s. 42-44. - fot.6.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Z prof. dr. hab. Mirosławem Chaberkiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Transportu i Budownictwa, na tematy problemów transportu kolejowego, rozmawia Elżbieta Haber.
No cover
Article
In basket
Skąd brać kierowców / Krzysztof Dąbrowski. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 4, s.72-75. - fot.9.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Wejście Polski do Unii Europejskiej wiązało się z wieloma pozytywnymi zjawiskami. Likwidacja granic celnych i swoboda w przepływie gospodarczym to niewątpliwie plusy akcesji. Ułatwiona została również możliwość podjęcia pracy w innych krajach. Jednak otwarcie unijnych rynków pracy dla naszych rodaków oznaczać może problemy z pozyskaniem pracowników w kraju.
No cover
Article
In basket
Polityka otwartego nieba w Polsce i skutki jej wprowadzenia / Miłosz Dąbrowski. // Spedycja, Transport, Logistyka . - 2007, nr 1, s.46-49. - fot.7 : 4.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka .
Wraz z akcesją naszego kraju do Unii nastąpiła liberalizacja rynku lotniczego, co wywarło ogromny wpływ głównie na transport pasażerski. Liberalizacja gwarantowała przewoźnikom swobodę wytyczania tras, określania częstotliwości lotów i tworzenia siatki połączeń. Mieli oni także prawo do swobodnego sposobu kształtowania taryf. Rozwojowi transportu lotniczego sprzyja otwarcie unijniego nieba także dla przewoźników i krajów spoza Wspólnoty. Z tej szansy skorzystało już kilka linii lotniczych, które latają do krajów nie będących jeszcze w Unii Europejskiej. Kilku tanich przewoźników zdecydowało się także realizować przeloty do krajów północnej Afryki - głównie ze względu na duże walory turystyczne tych regionów.
No cover
Article
In basket
Transport morski Słabnące ogniwo łańcucha transportowego w Polsce? / Jerzy Drzemczewski. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2002, R.3, nr 4, s.8-21. - rys.1; fot.16 : 6.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Omówienie stanu istniejącego i perspektyw rozwoju polskiego transportu morskiego. Działalność polskich armatorów morskich. Połączenia promowe i serwisy dowozowe do portów morskich. Przewozy kontenerowe i obsługa ładunków kontenerowych. Wielkość i struktura przeładunków w portach morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu, Szczecinie i Kołobrzegu. Dane statystyczne: przeładunki kontenerów w polskich portach morskich w latach 1998 - 2001; przeładunki polskich portów handlowych w latach 1990 - 2001; wielkość i struktura przewozów na liniach promowych z Polski w latach 2000 - 2001; przewozy promowe Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w latach 2000 - 2001; przewozy Unity Line w 2001 r.; przeładunki grup towarów w portach Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście w 2000 i 2001 r.; przeładunki burtowe w latach 1990 - 2001; bezpośrednie połączenia liniowe z portów: Gdynia, Gdańsk, Szczecin i Świnoujście ( wg stanu na luty 2002 r).
No cover
Article
In basket
Polski transport kolejowy w świetle badań nad liberalizacją kolei w Unii Europejskiej / Juliusz Engelhardt. // Spedycja. Transport. Logistyka. - 2005, nr 5, s.88-92. - fot.6, rys.4 : 2.
Dokument nadrzędny: Spedycja. Transport. Logistyka.
Polityka liberalizacji transportu wiązana jest na ogół z dążeniem do redukowania wszelkiego rodzaju dotacji, subwencji, dopłat i innych form pomocy publicznej dla przedsiębiorstw transportowych. Tego rodzaju kierunek działania dotyczy w szcególności transportu samochodowego, żeglugi śródlądowej i lotnictwa, natomiast nie obejmuje - jak dotychczas - transportu kolejowego w zakresie niektórych sfer jego działalności.
No cover
Article
In basket
Adaptacja za pomocą TQM / Janusz Figura. // Spedycja, Transport, Logistyka . - 2006, nr 1, s.54-57. - fot.3, rys.4.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka .
Koncepcja oraz wyniki autorskich badań, których przedmiotem było wykorzystanie TQM jako koncepcji kompleksowego zarządzania jakością w procesie adaptacji do warunków jednolitego rynku transportowego UE wśród polskich i niemieckich małych i średnich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu drogowego.
No cover
Article
In basket
Bez gotówki, nie tylko za paliwo / Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 7-8, s.28-34. - fot.17.
Form of Work
Subject
Zawarty w
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Karty paliwowe są swego rodzaju kartami kredytowymi, umożliwiającymi przede wszystkim dokonywanie bezgotówkowej płatności za paliwo oraz inne zakupy na stacji benzynowej. Sam fakt wyeliminowania gotówki stanowi niemałe ułatwienie zarówno dla firmy transportowej, jak i dla kierowców. Karty paliwowe emitują zarówno koncerny paliwowe, jak i niezależni operatorzy.
No cover
Article
In basket
Europejski System Modułowy - sposób na rosnące potrzeby transportowe / Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 12, s.66-70. - fot.9, rys.2 : 1.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Szacuje się, że w ciągu najbliższych 15 lat zapotrzebowanie na transport drogowy, wzrośnie w Europie o kolejnych 50 procent. Jednoczesny brak takiego tempa rozwoju infrastruktury drogowej prowadzi do: wzrostu zatłoczenia na drogach, wydłużenia czasu przewozu czy zwiększonej wypadkowości. jednym z proponowanych rozwiązań tego problemu jest wprowadzenie na europejskie drogi zestawów drogowych, określanych mianem Europejskiego Systemu Modułowego - EMS (European Modular System).
No cover
Article
In basket
Flota pod kontrolą satelity / Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2007, nr 3, s.66-69. - fot.9.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Zarówno w małych jak i dużych firmach transportowych i logistycznych możliwość precyzyjnego określenia bieżącej lokalizacji pojazdów i ładunków staje się sprawą kluczową. Aktualny dostępdo takich informacji pozwala lepiej zarządzać flotą pojazdów i efektywniej kierować je do kolejnych zleceń. Rośnie także poziom obsługi klienta, bowiem może on szybko dowiedzieć się, gdzie znajduje się jego towar oraz kiedy dotrze do punktu docelowego.
No cover
Article
In basket
Ford Transit - wzór od 40 lat / Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 4, s.80-84. - fot.11.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Współczesne auta dostawcze, zwłaszcza te w segmencie o dpuszczalnej masie całkowitej od2 do 3,5 tony, oferowane są w licznych wariantach nadwoziowych. Różnej długości ramy, różne udźwigi i rozstawy osi czy wysokości nadwozia oraz rodzaje nadwozia i zabudów powodują, że wybór opcji jest ogromny. Podobnie jest w przypadku Forda Transita.
No cover
Article
In basket
Liberalizacja usług pocztowych wymaga ostrożności / Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2007, nr 4, s.42-47. - fot.15.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Proces liberalizacji rynku usług pocztowych powoli dobiega końca. Obecnie do pełnego otwarcia rynku pozostał jeden etap - uwolnienie z obszaru zastrzeżonego przesyłek o masie do 50 gramów. Jednak ten ostatni krok może być najtrudniejszy, bowiem wiąże się z nim sposób realizacji i finansowania gwarantowanej przez państwo powszechnej usługi pocztowej - usługi ważnej społecznie, ale często nierentownej i niewygodnej dla operatora.
No cover
Article
In basket
Naczepy - podstawa transportu drogowego / Mirosław Ganiec, Ryszard Górski. // Spedycja, Transport. Logistyka. - 2006, nr 10, s.34-39. - fot.16.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport. Logistyka.
Trudno wyobrazić sobie dziś funkcjonowanie gospodarki bez transportu drogowego. W europejskich warunkach długodystansowy transport drogowy realizowany jest głównie przez zestawy drogowe, składające się z ciągnika siodłowego i sprzęgnietej z nim naczepy. W założeniu takie rozwiązanie pozwala na uniezależnienie pojazdu ciągnącego i ciągnionego, co przekładać się ma na lepsze ich wykorzystanie.
No cover
Article
In basket
Nowe, choć znane / Mirosław Ganiec. // Spedycja, Transport, Logistyka. - 2006, nr 7-8, s.56-57. - fot.5.
Dokument nadrzędny: Spedycja, Transport, Logistyka.
Rynek samochodów dostawczych i użytkowych w tym roku przynosi wiele nowości. Japoński Nissan w branży logistycznej kojarzy się przede wszystkim z wózkami widłowymi. Firma znana jest również z produkcji aut osobowych. Teraz wchodzi na polski rynek również z pojazdami użytkowymi i to zarówno w segmencie samochodów dostawczych do 3,5 tony, jak i ze średnimi pojazdami ciężarowymi o DMC sięgającej 15 ton. Jednocześnie na rynek wprowadzonych zostaje pięć modeli, choć trzy modele dostawcze znamy już z ofery innych producentów.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again